אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK
טרייסי סקולס, 57, עבדה עשרות שנים כנהגת אוטובוס במנצ'סטר והפכה לאחת הנהגות האהובות על הנוסעים בקו הקבוע שלה.

אלא שבתחילת חודש דצמבר האחרון היא קיבלה לפתע הודעה כי תיאלץ לסיים את עבודתה בחברה באופן פתאומי, לאחר למעלה מ-34 שנים.

לטענת ראשי חברת האוטובוסים Go North West בה עבדה סקולס מאז שנת 1987, הסיבה לפיטורים הלא צפויים הם קומתה הנמוכה של סקולס, שגובהה הוא 1.52 בלבד.

ראשי חברת האוטובוסים טוענים כי צי האוטובוסים החדש של החברה מעוצב בסגנון שונה, ומראות הצד ממוקמות בגובה שאינו מאפשר לה להביט בהן במקביל ללחיצה על הדוושות. לפיכך, טענו ראשי החברה, סקולס אינה יכולה עוד לנהוג בבטחה באוטובוסים החדשים של החברה, ונאלצה לסיים את תפקידה לאחר 34 שנים כנהגת.

במקביל לפיטוריה, היא קיבלה הצעה לתפקיד חלופי בבית הספר לנהיגה של חברת האוטובוסים, שם לומדים הנהגים הצעירים על הדגם הקודם עליו גם נהגה סקולס, אולם ההצעה כללה שעות ושכר נמוכים יותר מאשר בתפקידה כנהגת.

סקולס, אלמנה ואם לשלושה ילדים, ערערה על ההחלטה לפטר אותה מתפקידה בגלל קומתה הנמוכה, אולם הערעור נדחה. פיטוריה של הנהגת בת ה-57 לאחר עשרות שנים בתפקיד גרר זעם ציבורי נרחב במנצ'סטר, ותושבי העיר החלו לחתום על עצומה הקוראת לחברת האוטובוסים להשיב את סקולס לתפקידה.

עד היום חתמו על העצומה כמעט 15 אלף בני אדם, שדורשים להשאיר את הנהגת נמוכת הקומה בתפקידה ולאפשר לה לנהוג על הדגם הקודם של האוטובוסים, עם מראות הצד הנמוכות.

"כשהתחלתי בעבודה הזו לפני 34 שנים, יכולתי לשלוט בהכל באוטובוס הזה. ומאז שהם עשו את זה ושינו את מיקום מראות הצד, אני לא יכולה לנהוג באוטובוס הזה עכשיו. אם אופניים או הולך רגל הולכים צמוד לצד של האוטבוס אני לא יכולה לראות את זה, וזה לא בטוח", אמרה סקולס, שדורשת מהחברה לאפשר לה להמשיך בעבודתה ולנהוג באוטובוס הקודם שלה.