הרב שמואל אליהו חיזק את נריה זארוגדוברות חוננו

רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו חיזק את נריה זארוג ומשפחתו, לאחר שהוצא נגדו צו הרחקה מנהלי מביתו בגבעת גאולת ציון בבנימין.

הרב אליהו שוחח עם משפחת זארוג ועודד אותם במאבקם על ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בדבריו התייחס הרב אליהו לייחס המחמיר מצד הממשלה כלפי יהודים.

"הגענו לפה בשביל לחזק את משפחת זארוג. כשהייתי בלוד בפרעות וראיתי איך שורפים בתי כנסת, ניידות משטרה, עשרות מכוניות ומשאיות, שום צו הרחקה לא היה שם. כאשר הרגו שם יהודי, ירו אש חיה זרקו בקבוקי תבערה, יידו אבנים, ושום צו הרחקה לא היה שם. לא בלוד, לא בעכו, ולא ביפו. שם זה עולם אחר כנראה", אמר הרב אליהו.

עוד הוסיף הרב כי נעשה פה עוול גדול. "איך ייתכן שרק נריה זארוג מקבל צווי הרחקה. מה זה העוול הזה, מישהו צריך להתעשת שם, לא ייתכן שליהודים טובים שרוצים ליישב את ארץ ישראל ניתנים צווי הרחקה, ופורעים ורוצחים יקבלו ליטופים והכלה. זה עקום וצריך ליישר את זה".

בימים אלו מתנהל מאבק משפטי נגד צו ההרחקה שהוגש נגד זארוג, נשוי ואב לשלושה. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את זארוג מסר: "מדובר בצו דרקוני הפוגע קשות בזכויות אדם בסיסיות. או שאב המשפחה יאלץ לעזוב את ביתו, או שהמשפה כולה תיאלץ לעזוב את ביתם. זהו צו אנטי דמוקרטי היות ולנפגע אין אפשרות להוכיח את חפותו או לשטוח את עמדתו בפני שופט. אנו נגיש ערעור נגד הצו, וכולי תקווה שמערכת המשפט תשמע לקול ההיגיון ותבטל את הצו".