הרב אריאל בראלי
הרב אריאל בראליצילום: תורת המדינה

בעקבות השיח הגובר סביב סוגיית מתווה הגיור הממלכתי, מפרסם ארגון חותם סרטון נוסף במסגרת פינת הסרטונים 'מעבר לפינה'.

הרב אריאל בראלי, רב היישוב בית אל, אומר כי "כולנו מבינים שתהליך של גיור הוא דבר מאוד מאוד רציני. לא מדובר פה בשותפות, בחברות. מדובר בכניסה לכלל ישראל. ועל כן הערך הדתי הוא המרכז פה. העובדה שבחור משרת בצבא, או שאדם משלם מיסים, זה עדיין לא הופך אותו ליהודי".

הרב בראלי ממשיך ומסביר מהו הדבר היסודי שצריך להיות בתהליך הגיור: "המהות היא ברית סיני, ומהי ברית סיני? קבלת מצוות. ולכן המתגייר העומד לפנינו, אנחנו נעביר אותו בסבלנות, ובהארת פנים, את כל התהליך. עד שבסוף, הוא יחפוץ בקיום המצוות", מסביר הרב בראלי, "כשיש את הרצון הכנה להיכנס אלינו פנימה, אז באמת המשמעות של הגיור היא משמעות אמיתית ולא מצערים את המתגייר ולא משלים אותו. הוא יכנס פנימה ויתקבל בעבותות של אהבה. וכולנו נרצה ונחפוץ לעזור לו, וכל החיבוק הגדול. אבל בשביל זה הוא יצטרך לקבל עליו עול מצוות", מסכם הרב בראלי את דבריו.

סרטון זה מצטרף לסדרת סרטונים קצרים תחת השם 'מעבר לפינה' שמוציא ארגון חותם בחודשים האחרונים. במסגרת הסרטונים עולות סוגיות רבות ומגוונות בנושאי הזהות והערכים הבוערים כיום במדינת ישראל. ונותנים זווית נוספת מנקודת מבט יהודית שמונגשת לציבור על ידי רבנים שונים.