תוכנית משותפת להסתדרות הציונית ולבר אילן
תוכנית משותפת להסתדרות הציונית ולבר אילןצילום: שלומי מזרחי

המחלקה לעברית ותרבות של ההסתדרות הציונית העולמית ואוניברסיטת בר-אילן הכריזו היום (שני) על שותפות חדשה שתעודד ותגביר את לימודי השפה העברית ברחבי העולם. מרכז לוקשטיין של אוניברסיטת בר-אילן יהיה אחראי על יצירת התכנית והטמעתה.

תכנית "הבחינה העברית העולמית" נועדה להעשיר את לימודי השפה והספרות העברית לתלמידי תיכון יהודים ברחבי העולם, להעניק לסטודנטים הבנה טובה יותר של התרבות הישראלית ולחזק את הקשר שלהם לישראל. בוגרי התכנית יהיו זכאים לקבל נקודות זכות אקדמיות באוניברסיטאות ברחבי הארץ והעולם.

בסיום התכנית תיערך בחינה מסכמת בעברית אשר תקנה למשתתפים זכויות אקדמיות באוניברסיטאות ברחבי העולם ולקראת לימודים אקדמיים בארץ הם יזוכו בפטור ממכינה קדם אקדמית.

יפעת עובדיה-לוסקי, ראש המחלקה לעברית ותרבות בהסתדרות הציונית העולמית, בירכה על התכנית החדשה: "ההסתדרות הציונית העולמית מבקשת להעלות על נס את השפה העברית. התכנית החדשה מציבה אמות מידה איכותיות ללימודי השפה העברית. אנו מקווים שהפרויקט יעודד תלמידי תיכון ברחבי העולם ללמוד עברית, להעשיר את הידע במגוון רחב של נושאים הקשורים לתרבות העברית, ואף לזכות בקרדיט אוניברסיטאי על לימודיהם. אנו מאמינים שתכנית זו תקדם את מעמדה של השפה ברחבי העולם ותאפשר לצעירים רבים ללמוד אותה בהצלחה ובהנאה, להעשיר את עולמם התרבותי ולחזק את הזיקה שלהם למדינת ישראל ולחברה הישראלית".

מרכז לוקשטיין, האחראי על יישום התכנית, נוסד לפני יותר מ-40 שנה ועובד עם יותר מ-400 בתי ספר יהודיים ברחבי העולם. המרכז ירתום את שותפויותיו עם בתי הספר ואת מיטב מומחיו בבניית תוכניות חינוך חדשניות כדי להביא את התכנית החדשה לצעירים ברחבי העולם.

"אנו נרגשים לשתף פעולה עם ההסתדרות הציונית העולמית ולהמשיך את מאמצינו בבניית גשרים בין מדינת ישראל לעולם היהודי. מרכז לוקשטיין הוא חלק מיישום המשימה השלישית שלקחה על עצמה האוניברסיטה לצד מחקר והוראה. הקשר עם יהדות התפוצות טבוע באוניברסיטה מיום היווסדה ואנחנו גאים בכך ופועלים לחזק אותו גם עם הדורות הבאים.", סיפר זוהר ינון, מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן. "התכנית החדשה תגביר את לימוד השפה העברית בקרב בני נוער יהודים ברחבי העולם ותטפח קשרים ארוכי טווח עם מדינת ישראל".