סיעת הציונות הדתית במאהל המחאה
סיעת הציונות הדתית במאהל המחאהצילום: דוברות

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברי הסיעה קיימו ישיבת סיעה מיוחדת במאהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה בעקבות הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד וההרס לאחריו ביישוב חומש.

המוחים במאהל דורשים שלא להרוס את ישיבת חומש, להגן על אדמות הלאום ביו"ש ובנגב ולהסדיר את ההתיישבות הצעירה. חברי הסיעה דיברו על מחדלי ההתנהלות של הממשלה בכל הקשור להתיישבות יהודית.

"בחומש נמצאים עכשיו ממשיכי דרכם של מתיישבי חניתה, דגניה ומטולה", פתח ח"כ סמוטריץ' את דבריו. "אני מבקש לחזק את ראשי ההתיישבות שיחד עם יוסי דגן ושי אלון מובילים את המערכה להשארת הנוכחות היהודית בחומש ולברך את ראשי המועצות שנאבקים להפלת הממשלה".

"במשך כל ימיה של הציונות היו מי שנחלשו והתעייפו אבל את ההיסטוריה אותה אנו חיים, כתבו האמיצים והנחושים שלא התבלבלו וידעו לומר בקול ברור - ארץ ישראל היא של עם ישראל ומי שמבקש לחסל את מדינת ישראל ימצא אותנו עומדים מולו כחומה בצורה. המאבק הזה בחומש הוא המשך המפעל הציוני והמאבק ממשיך ומתקיים גם בגליל ובנגב ובכל חלקי הארץ", הוסיף סמוטריץ'.

לדבריו, "בשילוב ידיים של המחנה הלאומי, נחליף את הממשלה, נתקן את נזקיה ונמשיך להצעיד את מדינת ישראל בדרכם של המתיישבים החלוצים מאז קום המדינה. כל נסיגה מהמציאות שהייתה בחומש לפני הירצחו של יהודה דימנטמן, תהיה כניעה מסוכנת לטרור ואסור לתת לזה יד".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק אמרה למוחים במאהל, "באנו לחזק את אנשי ההתיישבות שעומדים בחזית המאבק מול הממשלה המסוכנת הזו, שמפנה את הכוחות והמשאבים כנגד המתיישבים במקום כנגד האויבים. באנו לחזק את חומש שהיא העיניים של המדינה. הערבים מבינים היטב למה הם רוצים לפגוע בחומש, גם אנחנו מבינים למה לא נסכים לוותר עליה".

ח"כ מיכל וולדיגר טענה, "אילת שקד אמרה - תבחנו אותנו במילים ולא רק במעשים. בטיפול בקורונה נכשלתם, בשמירה על ארץ ישראל נכשלתם, באיחוד העם נכשלתם. אז איילת שקד נכשלת, שימו את המפתחות ולכו הביתה. ממשלה שהבטיחה להסדיר את ההתיישבות הצעירה לא מסוגלת להסדיר אף לא יישוב, אף לא בית, אף לא עץ. מי האמין שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר יוכל רק לחלום על נטיעת עצים בארץ ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "בשעה שהממשלה שולחת לעקור, להחריב ולהרוס ליהודים בחומש, בנגב נותנים להם ומעבירים להם את חוק החשמל שמשמעותו פרס לעבריינים שהפרו, פלשו גנבו וגזלו קרקעות בדרום. מדובר בממשלה גזענית. הגיע הזמן לחזור לצמתים לכבישים, להפגין להביע מחאה שתישמע בכל בית בישראל. צריך להפיל את הממשלה הרעה והגזענית ולשלוח אותה הביתה".

ח"כ שמחה רוטמן ציין כי "למי שלא אכפת מעם ישראל גם לא אכפת מארץ ישראל או מתורת ישראל. מי שהקים ממשלה עם תומכי טרור לא ידע להילחם בקורונה וגם לא ידע לשמור על אזרחי ישראל המותקפים מידי יום".

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר במאהל המחאה: "הגענו לנקודת השבירה ביחס לממשלה. המתנו ובחנו את הממשלה על פי המעשים והתוצאה היא כשלון מחפיר. לא נותרה דרך אחרת מאשר לקבל בדרך הקשה, את המגיע לנו בזכות. שיחפשו ילדי כאפות אחרים, כפי שאמר אחד משריה לפני מספר ימים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הודה לחברי סיעת 'הציונות הדתית' שהגיעו למאהל המחאה. "המאבק של ההתיישבות יצליח בזכות התאחדות רחבה של כל המחנה הלאומי. הממשלה הזו מוליכה אותנו אל עבר פי פחת. גם בשומרון וגם בנגב, גם כאן בירושלים. קו ישיר עובר בין הממשלה הזו, שבאותו יום שהיא הגישה את החוק המופקר, חוק החשמל, שמפקיר את הנגב, ומאשר חשמל למאחזים הבדואים בנגב, במקביל תוקעים את הישיבה בחומש. אנחנו לא ניתן לכם להפקיר את חומש. לא ניתן לכם להפקיר את הנגב ואת ירושלים. אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף ולעצור את הטירוף הזה".