דב היקינד
דב היקינדAmericans Against Antisemitism

אמזון מוכרת באתריה יותר מ-30 סרטי תעמולה נאציים, כך עולה מבדיקה שערך ארגון 'אמריקנים נגד אנטישמיות'.

"אמזון היא כיום הספקית הגדולה בעולם של סרטי תעמולה נאציים מקוריים - משהו שהיטלר וגבלס בוודאי היו אסירי תודה עליו", מסר הארגון בהודעתו ודרש מענקית הקמעונאות להסיר מיד את הסרטים הללו מהאתרים שלה.

חלק מהסרטים לא רק מוצעים למכירה אלא ניתן לצפות בהם פעם אחת תמורת תשלום באמצעות רשת הסטרימינג של אמזון, פריים.

זו לא הפעם הראשונה שמאותר תוכן אנטישמי באתרי אמזון. לפני שנתיים נמצא מוכר שמכר קישוטים לחג המולד ששולבו בהם תמונות מזעזעות ממחנה ההשמדה אושוויץ.

בשנה שעברה החליטה הרשת למנוע מכירה של מוצרים הקשורים להיטלר או לקו קלוס קלאן, בעקבות ביקורת של ארגונים רבים ברחבי העולם שטענו שענקית הקמעונאית מעודדת אנטישמיות.

דב היקינד, לשעבר חבר בית הנבחרים של ניו יורק ומייסד "אמריקנים נגד אנטישמיות", אמר כי אמזון חייבת להבהיר את מדיניותה לגבי הסרטים הללו.

"זה מעבר לבלתי מקובל", אמר היקינד. "אני לא מאמין שבכלל צריך לנהל כאן דיון, כי אלה דברים מובנים מאליהם. אנחנו מצפים שאמזון תוותר על הרצון להרוויח מחומרי שטנה כאלה. הם צריכים להתבייש בעצמם על שאפשרו לשנאה כזו להיות חלק מהפלטפורמה שלהם".

יו"ר יד ושם דני דיין מסר בתגובה לערוץ 7:"מכירה והפצה של סרטי תעמולה נאציים באמזון ראויה לגינוי. היא משמשת כלי להפצת אנטישמיות, תופעה שלמרבה הצער הולכת וגוברת ברחבי העולם. בכוונת יד ושם לפנות לאמזון בקריאה להסיר את התוכן האנטישמי הזה מהפלטפורמה שלו".