אשפוז ביתי. אילוסטרציה
אשפוז ביתי. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נוכח התפשטות זן האומיקרון והתחלואה הגוברת, מתקשה משרד הבריאות להקים מערך של אישפוז ביתי שיחסוך וייתר את הצורך להתאשפז במחלקות הקורונה הסגורות במרכזים הרפואיים.

גם במשרד הבריאות מודים כי ככל שיהיו פחות מאושפזים בבתי החולים ותהיה אלטרנטיבה אמיתית של טיפול רפואי מיטבי בבית בהנחיית ובהשגחת רופא, מספר המתים במגיפה ירד דרמטית וכך גם העומס על מערכת הבריאות ייטיב עם המטופלים, אך מחוסר כח אדם ותקציב המשרד לא מוכן לדבר על תכנית שכזו.

תנועת חב"ד הרימה הבוקר את הכפפה ובהודעה שהיא מפרסמת היום למשפחות חסידי חבד בישראל, היא מודיעה כי החליטה "להקים מערך של רופאים מומחים שילוו את חולי הקורונה שנקלעו למצוקה רפואית ומבקשים הדרכה של רופא מומחה בכדי למנוע מצב של פינוי לבית הרפואה וזאת יחד עם רופאים מאנ"ש המייעצים דרך קבע להחלטות בית דין רבני חב''ד", כלשון ההודעה .

לצורך כך הקימה חב''ד מוקד הפעיל 24 שעות ביממה לרשות החולים.

למרות שיש אירגונים וולונטרים שמסייעים לחולי קורונה אולם כעת לראשונה חסידות גדולה עושה זאת בצורה גלויה ורשמית

בכיר בחב"ד אומר כי "חב"ד בעצם מנצלת את היתרון היחסי שלה בחברה החרדית, יש בתנועת חב''ד עשרות רופאים חסידי חב''ד ותומכי רפואה רבים כגון אחיות ופרמדיקים והתנועה מנצלת זאת בצורה נבונה לגייס אותם לתוך הקהילה".

בחב"ד מנסים לצנן את ההתעניינות ואומרים כי "אין לנו שום דבר נגד מערכת הבריאות, להיפך, הרופאים במערך הרפואי שלנו הם בשר מבשרה של מערכת הבריאות בישראל, וכי אין ספק שמשרד הבריאות ישמח בכך, אנחנו קוראים בעת חירום זו לרופאים ואחיות מקרב אנ"ש שיכולים להציע את עזרתם למיזם כה חשוב זה, להתקשר למוקד ולהתגייס למען אחינו ואחיותנו הקוראים לעזרה".

מאחורי המיזם עומד הרב יוסף יצחק אהרונוב ראש הארגונים המרכזיים וראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל שחתום על כל המיזמים הגדולים של חב"ד, הרב אהרונוב זכה בעיטורים ופרסים על פועלו בשם ממשלת ישראל.