נתניהו
נתניהוצילום מסך

בליכוד מגיבים לדיווחים לפיהם בתקופת שלטונו של בנימין נתניהו נעצרו הנטיעות בנגב, שמתקיימות גם היום (רביעי) תחת אבטחה כבדה וחשש ממהומות של הבדואים באזור.

נזכיר כי מוקדם יותר פרסם כתב גלי צה"ל יניר קוזין פרסם מסמך שהזכיר כי עמיר פרץ שהיה שר הכלכלה בממשלת נתניהו ותחת משרדו פעלה רשות הבדואים, הוא זה שהורה על עצירת הנטיעות בנגב לשנה וחצי.

"הדיונים של ממשלת בנט על הפסקת נטיעות בנגב מול עימותים אלימים עם כוחות המשטרה הם המשך מכירת החיסול של הנגב לתנועה האיסלאמית, זמן קצר לאחר שהעבירה את 'חוק החשמל'. ממשלת נתניהו מעולם לא הסכימה להפסיק נטיעות מול אלימות. לא רק שממשלת נתניהו לא הפסיקה את הנטיעות, היא אף הרחיבה אותן באופן חסר תקדים, כולל הגדלה של כ-3000 דונם בשנת 2021", טענו בליכוד.

עוד ציינו כי "לראשונה בתולדות המדינה ממשלת נתניהו אישרה תכנית לאומית לנטיעות ענק בנגב שתוקצבה ב-150 מיליון ש"ח ואף הוקצו לנטיעות בנגב 15 אלף דונם בין השנים 2021-2017 כדי לשמור על אדמות המדינה. גם במקרים בודדים של מחלוקות עם ארגוני איכות הסביבה ונציגי הבדואים על שטחים נקודתיים - נמשכו הנטיעות מטרים ספורים ליד שטחים אלה, וכעבור כמה ימים, לאחר שלא הושגו הבנות - נמשכו הנטיעות גם בתוך השטח עצמו".

"ממשלות נתניהו מעולם לא הפסיקו את הנטיעות מול הפגנות אלימות ועימותים עם כוחות הביטחון. בניגוד לבנט ושותפיו שהבעירו את השטח תוך יומיים ונכנעים לרע"מ ולתנועה האיסלמית, ראש הממשלה נתניהו נטע בנגב אלפי דונמים תוך שמירה על השקט והסדר הציבורי", סיכמו בליכוד.

אתמול איים יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, כי מפלגתו לא תצביע עם הקואליציה עד שיוחלט על הפסקה מוחלטת של הנטיעות. בשיחה עם חדשות 12 אמר עבאס, "אני לא יכול להמשיך לחיות כשיורים בחזה שלי, הנגב זה רע"מ".

עבאס אף אמר אתמול לנתניהו, "'אבו יאיר', לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת הישובים בנגב, וגם נענית לבקשתי באחת הישיבות בבלפור לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהם בשיח' ג'ראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".