פסיכולוגיה וטיפול נפשי
פסיכולוגיה וטיפול נפשיiStock

להחליט עם עצמכם שאתם זקוקים לטיפול פסיכולוגי היא החלטה בריאה וחשובה. הגוף והנפש קשורים זה בזה, ועל מנת לשמור על בריאותנו הגופנית ישנה חשיבות גדולה לשמור גם על בריאותנו הנפשית. במאמר זה נדון בטיפים למציאת פסיכולוגים בחיפה אשר יתאימו לכם ויוכלו לעזור לכם.

פסיכולוגים בחיפה – אל תפחדו לשאול חברים

בעבר ללכת לפסיכולוג או פסיכולוגית היה נחשב לטאבו, ולא הרבה היו מדברים על כך, מכיוון שהתביישו או פחדו מסטיגמות. כיום אנשים רבים נעזרים בטיפול פסיכולוגי, גם הנורמטיביים ביותר, מכיוון שזה עוזר ומקל עלינו להתמודד עם הקצב המהיר של החיים המודרניים. אל תפחדו לשאול את החברים והמכרים שלכם האם הם מכירים פסיכולוגים בחיפה או פסיכולוגים מומלצים בצפון. הם בוודאי ישמחו לעזור ולהמליץ לכם.

פשוט לחפש "פסיכולוגים בחיפה" באינטרנט

אם אתם בכל זאת לא מרגישים בנוח עם לשאול את המכרים שלכם, חיפוש קצר בגוגל של "פסיכולוגים בחיפה" יעלה בפניכם מספר רב של אופציות. אתם בוודאי תוהים לעצמכם אילו מן השמות יכול להתאים. הטיפ שלנו הוא שאל תהססו לצלצל ולנהל שיחה טלפונית עם המטפל או המטפלת. השיחה הראשונית הזו תוכל לעזור לכם להכיר מעט את הדמות ולהבין האם אתם מרגישים בנוח בשיחה והאם מכאן אפשר להתקדם לטיפול פרונטלי.

פסיכולוגים בחיפה – אל תהיו שיפוטיים כלפי עצמכם

זה שאתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרתו של פסיכולוג או פסיכולוגית ממש לא הופכת אתכם לחלשים או ללא נורמטיביים. החיים בעידן המודרני מביאים איתם הרבה מתח וחרדה, כתוצאה מהרצון שלנו להחזיק מעמד במירוץ; בין עבודה, למשפחה, להגשמה העצמית שלנו. וזה בהחלט המון להתמודד איתו. מפגש עם פסיכולוג יוכל לתת לנו כלים טובים יותר להתמודד עם העומס והמתח הנפשי, כך שנוכל להיות טובים יותר כלפי הסביבה שלנו וטובים יותר כלפי עצמנו.

טיפול פסיכולוגי הוא לא חתונה קתולית

זה בסדר גמור להתחיל מפגשים עם פסיכולוג ופסיכולוגית ולאחר מספר מפגשים להבין שאופן הטיפול אינו מתאים לכם. אם לא ננסה לא נדע, וגם כאשר אנחנו מוצאים את עצמנו בטיפול שאנחנו לא מרגישים שמיטיב איתנו אנחנו מדייקים את עצמנו ולומדים יותר טוב מה טוב לנו. ישנן אסכולות רבות בפסיכולוגיה – CBT, פסיכואנליזה ועוד. ניתן לקרוא באינטרנט על שיטות הטיפול השונות ולראות לאיזו שיטה אנחנו מרגישים שאנחנו יותר מתחברים ויכולה יותר להקל, ולהתחיל לחפש את הפסיכולוג או הפסיכולוגית המיועד המטפל בשיטה זו.

אנשים רבים מוותרים על טיפול פסיכולוגי מטעמים כלכליים, אך ישנן אופציות גם בעבור מי שלא יכול להרשות לעצמו טיפול פרטי. ישנם פסיכולוגים בחיפה שמעניקים טיפולים בהסדרים עם קופות החולים, ובכך המחיר מסובסד. כמו כן, ניתן למצוא באינטרנט אינדקס של פסיכולוגים המעניקים טיפולים מוזלים על מנת להנגיש טיפולים פסיכולוגיים למי שידו אינה משגת.