חברי סיעת הליכוד במאהל המחאה
חברי סיעת הליכוד במאהל המחאהצילום: דוברות

כמחצית מחברי הכנסת של סיעת הליכוד הגיעו למאהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה בדרישה למנוע את פינוי חומש, לאשר את ההתיישבות הצעירה ויישוביי צפון השומרון ולחזק את ביטחון האזרחים ברחבי הארץ.

בין חברי הכנסת היו ניר ברקת, מירי רגב, אמיר אוחנה, יואב קיש, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, אלי כהן, קרן ברק, קטי שטרית ומיקי זוהר.

החכי"ם שוחחו עם ראשי ההתיישבות והמוחים במקום וביקשו לחזק אותם במאבקם אל מול מדיניות הממשלה.

ח"כ ניר ברקת טען כי הממשלה כושלת. "אני רוצה להזכיר לציבור הרחב שהחלוצים האמיתיים של ימינו הם המתיישבים, ששומרים על כל חבלי ארץ ישראל - מהגליל עד הנגב ובוודאי ביהודה ושומרון. ליהודים יש זכות לגור איפה שירצו בעולם - ובוודאי בארץ ישראל. הטיפול של הממשלה בחומש הוא לא נכון מוסרית וערכית, כאשר היא פועלת כבית שמאי ליהודים ובית הלל לערבים. לא מתקבל על הדעת שממשלת ישראל מעבירה חוק שמטרתו להקל על תושבים ערבים שבונים בניגוד לחוק - ובאותה נשימה פועלת נגד היהודים בהתיישבות הצעירה ביו"ש".

ח"כ מירי רגב תקפה את התנהלות הממשלה. "אנחנו נמצאים כאן כדי להעביר מסר ברור. נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער, אתם הבעיה. לא מנסור עבאס. כי אתם יצרתם את הממשלה הגרועה הזאת, את הממשלה המנותקת הזאת, הממשלה שפעם אחר פעם שוכחת את הערכים שלה. אתם אמרתם שאתם 10 מעלות ימינה ואני אומרת שאתם 150 מעלות שמאלה. אז אני קוראת לכם להתעורר ולבוא לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, בוודאי לא להרוס שום ישיבה בחומש. לימוד תורה הוא דבר חשוב לעם ישראל ולארץ ישראל ובוודאי לא לתת פרס לטרור".

יו"ר שדולת א"י בכנסת, ח"כ יואב קיש אמר כי במקום מדיניות הפינוי וההרס של הממשלה מתמקדת רק בהתיישבות היהודית. "ממשלת ישראלית הנוכחית פוגעת בציונות והתיישבות היהודית ובחומש. הגעתי לפה על מנת למנוע את ההריסה בחומש ולעצור את ממשלת הזדון שמונעת נטיעות בנגב, מאפשרת השתלטות על אדמות מדינה של הבדואים ופוגעת רק בהתיישבות היהודית".

ח"כ אלי כהן הוסיף כי "התשובה להירצחו של יהודה דימנטמן היא אחת, בניית חומש מחדש וחיזוק הישיבה במקום. בשונה ממשלת בנט שנתנה פרס לטרור ופעלה להרוס מבנים בחומש עוד במהלך ה-30 להירצחו של יהודה ז"ל. בקשתו של אביו של יהודה, בזמן שהגעתי לנחמו בשבעה, הייתה שקורבנו לא יהיה לשווא ואת זה אנו צריכים להבטיח בבניית חומש".

ח"כ גילה גמליאל ציינה, "אנחנו כאן על מנת לבוא ולזעוק את הזעקה שאומרת שאנחנו רוצים לתת את הכלים להתיישבות שלנו, ולהתיישבות הצעירה, ולחומש. לשמור על כל חלקי ארץ ישראל, על ההתיישבות היהודית הענפה והמבורכת. על כן אנחנו כאן מול משרד ראש הממשלה, זועקים את הצעקה שלכן ושלכם. הצטרפו אלינו, זה דבר חשוב מאוד".

ח"כ אמיר אוחנה אמר, "אתמול נטענו עצים בנגב. אולי זה נראה לא קשור, אבל זה קשור מאוד למאהל המחאה כאן. מכיוון שהמאבק הוא על ארץ ישראל כולה. על השומרון, על הנגב, על הגליל. המאבק הוא נגד אלה שרוצים לנשל את העם מארצם ולצערנו הרב האנשים האלו יושבים היום בקואליציה הזו. יושבים בממשלה הזו. המאבק הזה הוא בין ימין לשמאל. הוא מאבק אידיאולוגי. אנחנו שומעים כל הזמן מהממשלה הזו שאין כאן ימין ושמאל, אך הם טועים. אנחנו אנשי ימין, אנשי המחנה הלאומי. אנחנו תומכים בהתיישבות באשר היא בארץ ישראל ולכן אנחנו נמצאים כאן כדי למחות מול הממשלה הזו ובפרט מול אלו שמכנים את עצמם אנשי ימין אך מעשיהם מעשי שמאל קשה. ואנחנו נפיל את הממשלה הזו".

ח"כ אופיר אקוניס האשים את הממשלה בנסיונות להסיט את השיח הציבורי. "הגעתי לכאן היום כדי לתמוך בהתיישבות כולה ובחומש תחילה. אנחנו על סף אוסלו ג' ואל תתנו למשבר הקורונה, שהוא טרגדיה בפני עצמו, לטשטש את זה. זו פעם ראשונה שאחרי שנרצח יהודי בפיגוע, לא רק שלא הקימו יישוב, או ענו בתשובה ציונית הולמת, עשו את ההפך. פינו התיישבות ומתיישבים"?

ח"כ קרן ברק הצהירה כי "מתיישבי חומש הם החלוצים של ימינו, בזכות התיישבותם שם, אנחנו יכולים לחיות כאן. רוב העם הוא ימני, והממשלה מתנהלת בניגוד לדעת רוב העם. אנחנו נמשיך להאבק להסדרת ההתיישבות הצעירה, במעשים, ולא רק במילים".

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר: "הגענו לנקודת השבירה ביחס לממשלה. המתנו ובחנו את הממשלה על פי המעשים והתוצאה היא כשלון מחפיר. לא נותרה דרך אחרת מאשר לקבל בדרך הקשה, את המגיע לנו בזכות. שיחפשו ילדי כאפות אחרים, כפי שאמר אחד משריה לפני מספר ימים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח עם חברי הכנסת וביקש מהם לסייע למען מתיישבי חומש וההתיישבות בשומרון, בנגב, ובכל גבולות הארץ. "הגענו לכאן תוך תדהמה וגם בושה גדולה על החלטת הממשלה לענות על הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד בחומש במלחמה בקורבנות הרצח. התשובה הציונית ההולמת של ממשלת ישראל היא להרוס את הישיבה בחומש. לא היה כדבר הזה מעולם ערכית ומוסרית".

"איזה מסר ביטחוני הממשלה הזו מעבירה לראשות הפלסטינית? שמשתלם לרצוח יהודים. רצחו יהודי בחומש והורסים את הישיבה בחומש. ברגעים האלו בחומש מתקיים פינוי אלים של המנהל האזרחי. שמגיעים ומחרימים קרשים ישנים שנמצאים שם ממזמן. לאיפה הגענו. הממשלה הזו מוליכה אותנו אל עבר פי פחת. גם בשומרון וגם בנגב, גם כאן בירושלים. קו ישיר עובר בין הממשלה הזו, שבאותו יום שהיא הגישה את החוק המופקר, חוק החשמל, שמפקיר את הנגב, ומאשר חשמל למאחזים הבדואים בנגב, במקביל תוקעים את הישיבה בחומש. אנחנו לא ניתן לכם להפקיר את חומש. לא ניתן לכם להפקיר את הנגב ואת ירושלים. אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף", סיכם דגן.