בית דין לגיור של גיור כהלכה
בית דין לגיור של גיור כהלכהצילום: גיור כהלכה

הרב שאול פרבר, יו"ר 'עתים' ו'גיור כהלכה' אמר היום (רביעי) לאחר פרסום פרטי חוק הגיור של שר הדתות מתן כהנא כי השר כהנא הפר את ההבטחות שנתן להם.

כזכור, בתדרוך שהעביר היום לכתבי דתות אמר השר כהנא כי חוק הגיור לא יכלול הכרה בדיעבד בכ-1,500 הגיורים של "גיור כהלכה".

"לגבי ההכרה בדיעבד אין את הסעיף הזה", אמר השר כהנא. "יש ארגונים כמו ארגון 'גיור כהלכה', שאני לגמרי סומך על הגיורים של ארגון גיור כהלכה. יש להם גיורים על פי ההלכה שבמידה מסוימת אפילו עולים על הגיורים של מערך הגיור הממלכתי, אבל האמת היא שלא מצאנו דרך חוקית להכיר בדיעבד בגיורים שלהם ולכן כרגע לצערי זה לא נכנס לתוך החוק הזה".

הרב פרבר, כאמור, טען כי כהנא הפר את הבטחותיו. "הופתענו לשמוע כי השר מתן כהנא מפר את ההבטחות שנתן לנו כי הגיורים של גיור כהלכה יוכרו בחוק החדש", אמר. "השר כהנא מכיר את הפעילות שלנו ואת הדיינים שמגיירים בבתי הדין שלנו".

לדבריו, "השר יודע כי אלפי גרים עברו תחת ידינו בגיור הלכתי עם קבלת עול מצוות. השר יודע כי מאז שמערך הגיור סגר את בית הדין לגיור קטנים, אנחנו הכתובת לרוב גיורי הקטנים בישראל. היינו רוצים שהשר לשירותי דת יסתכל בעיניים של המתגיירים שלנו, ויאמר להם שעל אף שהם יהודים מבחינה הלכתית, הוא לא מכיר בהם מסיבות פוליטיות בלבד".

לפני כחצי שנה אמר השר כהנא בכנס 'מקור ראשון': "אנחנו נמצא דרך לקחת את כל המתגיירים שעברו בגיור כהלכה ולפרמל את הגיור שלהם".

עם זאת, חרף אמירתו של השר כהנא כי ההכרה בגיורי גיור כהלכה לא תהיה חלק מחוק הגיור, ככל הנראה השותפים הקואליציונים ובראשם השר אלעזר שטרן (יש עתיד) , ח"כ קינלי טור פז (יש עתיד) וח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), יפעלו להכנסת הסעיף שיכיר בגיורים אלה.