עידית סילמן
עידית סילמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מהקלטות מהישיבה הסגורה של סיעת ימינה שפורסמו הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 13, עולה כי כבר ביום שני השבוע עלה נושא הנטיעות, ויו"ר הסיעה ניר אורבך ביטא את תסכולו העמוק מכך שימינה מפסידה בעוד קרב תודעתי - בעוד שרע"מ דורשת לעצור את הנטיעות, הם נדרשים לשתוק כדי לא לערער את הקואליציה.

יו"ר הקואליציה עידית סילמן המעיטה בשלב הזה בעוצמת המשבר וניסתה לשכנע את חבריה שעדיף לתת לנטיעות להימשך בלי "לחגוג על זה" יותר מדי. היום זה הסתכם בעצירת הנטיעות, לפחות באופן זמני, אבל גם בכך שרע"מ בכל זאת לא הגיעו להצביע עם הקואליציה, מה שהוביל לכך שאורבך המתוסכל נטש בעצמו את המליאה.

בהקלטות נשמעה ח"כ עידית סילמן אומרת: "קחו בחשבון שנטעו היום עצים, קק"ל. ורע"ם בינתיים - אנחנו צריכים לראות מה יהיה מצבם איתנו ביום רביעי". בתגובה לדבריה, אמר ח"כ ניר אורבך כי "צריך להירשם לפרוטוקול פה, ואני לא צוחק - הנטיעות האלה, באמת אנחנו עושים את זה. רק בגלל האחריות הקואליציונית אנחנו שותקים. כולנו היינו צריכים לצאת פה בהודעות כל הכבוד".

ח"כ יום טוב כלפון קטע אותו, בעודו אומר כי "בוא ניסע לנגב, ליער יתיר, ונתחיל לנטוע שם בקרקע של מנסור". ח"כ עידית סילמן הוסיפה: "זה פשוט ליד אזור מסוים, הכל בסדר. המשותפת פשוט שמה להם אצבע בעין ולכן קשה להם. כאילו, בואו - זה לא קשה מדי, עשינו עבודה ימנית מעולה".