הרב דוד פנדל
הרב דוד פנדלצילום: אורי טוסון

היום התבשרנו שיש עוד כמה חודשים עד שהגזירות נגד אברכי ישראל חרדים ודתיים יחולו.

בג"ץ פסק על המובן מאליו שזה לא מוסרי לפגוע באמצע שנה. ויחד עם זאת המשמעות בפסק היא שבעוד כמה חודשים החוק הנורא ייושם.

אבל גם הבג"ץ לא יכול להחזיר את אלו שכבר הפסיקו את לימודם, אלו שכבר הוציאו את ילדיהם או את החודשים האחרונים של עלבון ולחץ ואי וודאות ובעיקר את האי כבוד שממשלת ה"פיוס" בניצוחו של ליברמן גרמה.

ולכם האברכים ונשותיהם היקרות, אשר במסירותכם ובבחירתכם מקדשים שם שמים והעתודה של עם ישראל בתחום החינוך, הרבנות והרוח. אתם סיירת של תורה. אתם מקדשי ה' וזכותכם מוסיפה הגנה לכל עם ישראל ולארץ ישראל. אשריכם אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עליכם ביותר!

מדברים שוב ושוב על 'מתווים' שונים לפתרון הסוגיה, כדי למצוא דרך מול העיקשות של ליברמן.

אנו לא מעוניינים בהחרגת 'בוגרי צבא'. איננו מאמינים בהסדר שייטיב עם בוגרי צבא ויזרוק חמש עשרה אלף אברכים מחוץ לכתלי בית המדרש, רק בגלל שליברמן לא מאמין בחשיבות של לימוד התורה.

אנו לא מעוניינים במתווה שפוגע באברכים צעירים רק בגלל שהם עדיין במסלול לימוד בעיון גמרא ועוד לא התחילו מסלולי רבנות.

אנו לא מוכנים להיות חלק מביש ומשפיל על מכסות ולנסות לפייס מהלך כמעט אנטישמי לפגוע באברכים יקרים לומדי תורה! יש לציונות הדתית שלש רגליים ערכיות- תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל.

-ממשלת הפיוס נאלצה לוותר על עיסוק בחזון א"י השלמה (וגם הנגב..)

– ממשלת הפיוס הצליחה להרגיז את כל הציבור החרדי ורוב מוחלט של רבני הציונות הדתית בעניני כשרות וגיור,

– ועכשיו יש פגיעה בכבוד בסיסי של העם. פגיעה והתאנות לציבורים שלמים, חרדים, חרד"לים ודתיים, שאינם מאוכלוסיית הבוחרים של שר האוצר ושרת התחבורה. האמת שזה מדהים שליברמן פועל כאילו אין מחר- כאילו שיצליח למחוק מגזרים שלמים, ושוכח שהעולם הוא עגול..

אנו קוראים לכל מפלגת ימינה שלפני הבחירות באו לישיבתנו והסריטו את עצמם מדברים על תוכניות חשובות לארץ ישראל ועם ישראל ותורת ישראל- לעצור מיד את הפגיעה באברכי ישראל ולמנוע חודשים נוספים מורטי עצבים של עתיד משפחות יקרות. כידוע ההיערכות לשנה הבאה מתחילה כבר בזמן הקרוב. צריכים הכרעה ברורה – עכשיו.

זה לא רק הכסף זה הכבוד לתורת ישראל. תנו כבוד לאומי לתורה!