רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל
רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"לבאדיבות המשפחות

כתבי עיתון הארץ נעה לנדאו, אורי משגב, ויניב קובוביץ', האשימו את הימין באסון שאירע בבקעה, בו נהרגו רס"ן אופק אהרן ורס"ן איתמר אלחרר, זכרם לברכה.

קובוביץ' כתב בטוויטר: "חקירת מותם של רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר מיחידת אגוז חייבת לכלול את דרך קבלת ההחלטות של הרמטכ"ל לשינוי הוראות הפתיחה באש בשטחי אימונים. החלטה שהתקבלה בהשפעת לחץ של ימין קיצוני, פוליטיקאים פופוליסטים ועיתונאים שדיבררו אותם."

לנדאו כתבה: "לפני כחודשיים כתבתי נגד שינוי הוראות הפתיחה באש, והזהרתי כי 'צה״ל והיועמ״ש העניקו אור ירוק להוצאה להורג של גנבים ללא משפט - וגם לטעויות בזיהוי בשטחי האימונים'. מסכימה ב-100% עם עמיתי ‎יניב קובוביץ': התאונה אמש מחייבת לחקור גם את הליך קבלת ההחלטה הפופוליסטית הזו."

כתב העיתון אורי משגב, אף תקף את ארגון תורת לחימה והעלה ציוץ של הארגון מלפני חודש בו דיווחו על שינוי "מעודד" מצאלים לפיו יש לירות בשודדי אמל"ח. כמו כן תקף משגב את חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) שברכה על תיקון ההוראות וציינה כי השינוי "קטן מדי". לאחר מכן מחק משגב את הציוצים.

פעיל השמאל הקיצוני ומזכ"ל שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר, קרא ל"מי שהתלהם ולחץ על צה"ל להקל את הוראות הפתיחה באש נגד גנבי רכוש לעשות חשבון נפש."

אליהם הצטרף תא"ל במיל' רונן מנליס, אשר לא שרת במערך הקרבי ובתפקידו האחרון היה דובר צה"ל: "האירוע הלילה קשה ועצוב מאוד. משוכנע שצהל יעשה תחקיר מעמיק ורציני כפי שיודע לעשות. האירוע מזכיר לנו שהוראות הפתיחה באש אינן ענין של ארגונים 'אזרחיים' או גורמים שרוצים להשפיע על רוח צה״ל אלא ענין מקצועי של צהל בלבד שאסור שיהיה נתון ללחץ ציבורי וישתנה בגללו".

בארגון תורת לחימה תקפו את מנליס וכתבו: "רונן, אתה אזרח, למה אתה מתערב? אירגונים מקרנות השנאה בוחשים בצה"ל כבר שלושים שנה, כולל בסיוע שלך. מחדל הפריצות לבסיסים גרר אסון קשה ואל תעוות את התמונה."

גם הכתב הצבאי רועי שרון של תאגיד השידור ציין: "הכוח של הקצינים ירה באוויר לעבר ״דמות חשודה״ וזה לא קשור להקלות בהוראות הפתיחה באש. והקצין ירה במפל״גים לא כי הוא זיהה גניבת תחמושת אלא כי הוא חשב שהם מחבלים שיורים עליו."

הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושע כתב כי "זה אחד מאירועי הדו''צ הקשים של צה״ל. שני מ״פים מהמובחרים שבמובחרים מחטיבת הקומנדו נהרגו מירי דו צדדי כאשר פטרלו ליד המטווחים של בסיס נבי מוסא. מתחקיר ראשוני עלה כי הם זיהו דמות חשודה ירו באויר ולוחם מהיחידה חשד שמדובר במחבלים פתח לעבר באש והם נהרגו במקום", ודיווח כי אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס קבע בעצמו: ״אין קשר לשינוי בהוראות הפתיחה באש - אם הן מקלות או מחמירות יותר. מפקד הצוות פעל תוך שניות."

בתורת לחימה סיכמו: "מדהים לראות איך מנגנוני השמאל הקיצוני, שמעשיו הביאו לנהרות דם יהודי ופגיעה שיטתית בביטחון ישראל, ולכבילת ידי הלוחמים שתוצאותיה בין השאר זה שוד האמל"ח הסיטונאי וחימוש הגיס החמישי בעשרות אלפי כלי נשק - רוקד על דמם של קציני צה"ל שטרם נקברו ומנסה לכבול את ידי הצבא עוד יותר. אויב מבית."

האלוף במיל׳ נועם תיבון מונה לחקור את האירוע שבו נהרגו המ״פים מאגוז רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל. עם סיום התחקיר יוגשו הממצאים לרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי.