תעשו היכרות. בלוגר הבית - אמיר וייטמן
תעשו היכרות. בלוגר הבית - אמיר וייטמןערוץ 7

דמות בכירה בליכוד אמרה לי כבר לפני כמה חודשים שיש דיונים על עסקת טיעון בנושא נתניהו ושהדדליין הוא סוף ינואר משום שמנדלבליט עוזב את התפקיד אז ומי שיבוא אחר כך יהיה כנראה עוד יותר גרוע, עד כמה שזה נשמע הזוי. אותה דמות אמרה לי שיש סיכוי של לפחות 50% שתהיה עסקת טיעון.

היה ברור לי אז שהדמות ידעה בדיוק על מה הוא מדבר וזה ברור לי עוד יותר כעת.

אין לי מושג מה יהיה, אני גם לא חושב שהתקבלה החלטה אצל נתיהו והכל אפשרי. אבל לכל אלה שאומרים שאם זה ייחתם, זו בגידה וכו', תעשו לי טובה: שחררו. המצב הוא שמערכת המשפט הישראלית והפרקליטות בפרט סימנו את ביבי כמטרה ואין לו שום סיכוי לקבל משפט הוגן. זה מה שאמרה בזמנו פרופ' רות גביזון ז"ל וזו האמת הפשוטה.

קל מאוד להיות גיבור גדול על חשבונו אבל זה לא נכון לעשות את זה. לא בשבילו, ולא בשבילנו בסופו של דבר. אמרתי אז ואני חוזר ואומר כעת שמוטב היה שהוא יזוז לפחות לתקופה על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין, עוד בכנסת הזו.

הסיכוי של נתניהו לצאת מהסיפור הזה כאדם חופשי וחף מפשע נמוך מאוד, ולא בגלל שהוא עשה משהו פלילי אלא בגלל שהוציאו עליו חוזה. היות שזה המצב, וכולם יודעים ומבינים שזה המצב, אני, במקומו, הייתי חותם על עסקת טיעון שמאפשרת לי לחזור בעתיד ותערער את הממשלה בטווח הקצר.

נתניהו היה צריך לעשות את זה בעיניי אחרי הבחירות במרץ כאשר התברר שאין לו רוב ואין לו סיכוי להשיג ממשלה ורוב בכנסת שהיה יכול גם לעזור לו בעניינים אלה אבל עדיף מאוחר מאף פעם לא ועכשיו זה בהחלט רגע מתאים.

בתור מי שתמך ותומך בו, אני אומר לו באהבה: לך על זה, תחתום.

--

אמיר וייטמן הוא יו"ר קבוצת הליברלים בליכוד