"תודה על ההרס"
"תודה על ההרס"צילום: דוברות

פעילי ימין הניחו הבוקר (שישי) פרחים עטופים בדגל "פלסטין" על מפתן ביתו של ח"כ ניר אורבך בפתח תקווה.

מי שחתום על המחאה הזו הם בני נוער מהמאחז "עוז ציון" בבנימין שפונה השבוע.

לזר הפרחים צורף פתק שעליו נכתב "אנו מבקשים להודות לכם בשם הנשיא אבו מאזן והעם הפלסטיני כולו על הסיוע להקמת מדינת פלסטין. ההרס שבוצע השבוע בהתנחלות עוז ציון, נותן לנו את היכולת לייצר רצף בנייה ערבי בין מספר כפרים לרמאללה. מה שלא זכינו לעשות בעזרת העם הפלסטיני והאיחוד האירופי, זכינו לעשות בזכותכם. אללה יאריך ימי שלטונכם. מודים ומעריכים, הרשות הפלסטינית".

צילום: דוברות
צילום: דוברות

אמש (חמישי) השתתפו אלפי בני אדם בהפגנת הימין שנערכה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. המפגינים דרשו שלא להרוס את ישיבת חומש וכן להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

יו״ר מפלגת הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בהפגנה: “בנגב ייבחן העם בישראל ובחומש ייבחן העם בישראל. ממשלה שמעניקה פרס לטרור זו ממשלה מסוכנת למדינת ישראל. ממשלה שכל כולה רוח גבית לטרור.
הזהרנו בהקמת הממשלה ואת התוצאות אנחנו רואים היום.

"בנט וחבריו הפקירו את מדינת ישראל, רק אתמול החליטו על חיסול הנטיעות בנגב בעקבות אלימות הבדואים ומחסלים את ישיבת חומש בתגובה לרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי״ד. לא ניתן, לא ניתן להם להשלים את הגירוש שהתחיל אריק שרון. לא ניתן שהחולשה תנצח. אתם, הציבור המדהים שכאן, אתם שבאתם למחות נגד עוולות הממשלה, אתם העתיד ואתם תקבעו''.

סמוטריץ' הוסיף: ''נתאחד כולם, כל המחנה הלאומי יחד ונגיד בקול גדול עד כאן. יחד נחזיר את דגל הציונות לראש התורן, יחד, נפיל את הממשלה הרעה ונקים ממשלה לאומית, ציונית, יהודית. יחד ננצח”.

מחאת הימין בירושלים

אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד במחאה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בהפגנה: "המאבק הזה באותה מידה שהוא על חומש הוא גם על הנגב ועל כל ארץ ישראל. הביזיון הזה שבאותו יום שהממשלה מאשרת את החוק של חיבור חשמל למאחזים הבדואים שמשתלטים על אדמות הנגב, הממשלה מנתקת את החשמל והורסת בתים בחומש היא בושה וכשל ערכי, לא ניתן להפקרות הזאת להמשיך''.

דגן הכריז כי ''על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול, עם ישראל רוצה את יהודה ושומרון בנויות, את ההתיישבות הצעירה, את הנגב בשליטת מדינת ישראל, ועם ישראל רוצה את חומש בנויה".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר בהפגנה: "באנו לירושלים אחרי שביקרנו בחומש. שמחנו לפגוש את התלמידים שלומדים בשקידה את התורה. מתוך לימוד התורה שלהם, ומסירות הנפש שלהם על התורה ועל יישוב הארץ, בעז"ה עם ישראל יתעורר ויחזור לעצמיותו, יחזור לעצמותו ויחזור לגדלותו, ובעז"ה ניווושע מכל הרוחות הזרות שמנשבות במחנינו, ועם ישראל ישוב לחיות במדינתו כמדינת היהודים, ולא חלילה כמדינת כל אזרחיה".

ראש מועצת בית אל שי אלון בהפגנה

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: ״ערב טוב לחלוצים ולציונים של הדור הזה. לפני חודש איבדנו אח, חבר, תלמיד. לפני יומיים פיגוע טרור ליד נווה צוף. וממשלת ישראל מקדמת הליך מדיני עם אבו מאזן שמעודד מחבלים. השתגעתם?

״ראש הממשלה בנט אתה מכיר היטב את ההשתלטות הערבית והאירופאית על יו"ש ועל הנגב. החלטתם למכור את המדינה, אנחנו לא ניתן. הפקרתם את הנגב והתושבים שלנו. איך מסבירים לילדים שאין גן ילדים כי אתם לא עומדים במילה? מסבירים לאמא שאין איך לחמם את הבית כי שיקרתם?״.

ישראל גנץ הבטיח: ״נדאג שלא תפקירו. כשמחבלים רצחו את יהודה בחרתם לפנות ישיבה שקיימת 15 שנה. לא ניתן לזה לקרות. דברים שלא קרו מאז אוסלו. אבנים, טרור, ושרים בממשלה מכפישים אותנו. תתביישו. אנחנו יוצאים למאבק. נבנה את ארץ ישראל בכל מקום. יש לנו מדינה אחת בצפון ובדרום, בנגב וביו"ש. לב אחד, עם אחד, מדינה אחת ואנחנו נשמור על המדינה. הממשלה תיפול, כי אנחנו נבנה את ארץ ישראל״, הוסיף.