FedEx
FedExצילום: איסטוק

בעקבות ירי טילים על מטוסים באזורי עימות שונים בעולם, ענקית השליחויות הבינלאומית FedEx ביקשה מרשות התעופה הפדרלית אישור להתקין על מטוסיה מערכות הגנה מפני טילים.

בהודעה שפרסמה חברת FedEx נמסר כי הבקשה הגיעה לאחר שבשנים האחרונות אירעו מספר מקרים בהם נורו טילים תועים באזורי עימות שונים ברחבי העולם על מטוסים אזרחיים, בהם גם מטוסי חברות שליחויות, והחשש כי טיל תועה עלול לפגוע באחד ממטוסי החברה.

"בשנים האחרונות, במספר תקריות ברחבי העולם, בוצע ירי על מטוסים אזרחיים על ידי מערכות ירי מופעלות על ידי בני אדם. זה הוביל כמה חברות לתכנן ולהתאים מערכות שונות כמו מערכת הגנת מפני טילים מבוססת לייזר, הניתנת להתקנה על מטוסים אזרחיים בכדי להגן על המטוסים האלה מפני טילים העוקבים אחר חום המטוס", נמסר בהודעת FedEx.

על פי ההודעה מערכת ההגנה שמבקשת FedEx להתקין במטוסיה מסובבת על גלי לייזר אינפרא אדום שיסיטו טילים המבוססים על מעקב אחר חום המטוס. כעת יאפשרו ראשי רשות התעופה הפדרלית לציבור לשלוח במשך 45 ימים הערות בנוגע להתקנת מערכות הפועלות על לייזר אינפרא אדום על מטוסי חברת השליחויות, לפני שיאשרו את הבקשה.

על פי תקנון רשות התעופה הפדרלית כל אישור להתקנת מערכות הפועלות על לייזר מחייבת הצגת אמצעי זהירות על הקרקע ובאוויר, מאחר ופגיעת לייזר עלולה לגרום לנזק לעיניים ולגוף. החשש של FedEx הוא בעקבות מספר מקרים בהם נפגעו מטוסים אזרחיים מטילים תועים. בשנת 2003 פגע קרקע-אוויר בכנף מטוס איירבוס שפעל עברות חברת השליחויות DHL שהמריא מבגדד בעיראק. המטוס חזר לשדה התעופה, ונחת בשלום.