הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: Yonatan Sindel/Flash90

המאבק החרדי ברפורמת הגיור עולה מדרגה - והפעם הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף בדברי ביקורת חריפים על זקן רבני הציונות הדתית לנוכח הסכמתו לגיורי רבני ערים - למרות התנגדות ההנהגה החרדית.

"הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שיהיו גיורי רבני ערים אך שיהיו רק בהסכמת הרבנות הראשית. אני תמה עליו. איך אתה מסכים. הרב אלישיב התנגד. אבא שלי (הרב עובדיה יוסף) התנגד. כל גדולי הדור התנגדו. עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? למרן? איזה פער. זה נורא"..

"אז מה אתה חולק על מרן? מה אתה חולק על הרב אלישיב? הם נגד רבני ערים כי הם רוצים לתת לרבני ערים כמו של שוהם, זה המטרה שלהם, אז מה אתה אומר "זה טוב"? זה טוב? איזה טוב. זה גרוע ביותר הדבר הזה. צריך להילחם בדבר הזה.

בדבריו איים: "אם יעשו דבר כזה, אני אכנס את מועצת הרבנות ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל לעשות ספר יוחסין.. הם מחבלים בכרם ישראל..".

הרב יוסף טען כי ישנם רבני ערים המגלים פנים בתורה שלא כהלכה. "אחד הראה לי כתב שכותב הרב של שהם, מאמר שלו. מה הוא כותב? יש גיור שאפשר להצטרף ללאומיות של עם ישראל. שיהיה מסורתי. ואם באמת הוא יהיה מסורתי, שיבוא לבית כנסת ויעשה קידוש, ואחר כך יסע לים - יהיה מסורתי באמת - שיגיירו אותם. מה זה הדבר הזה? זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה".

"או אחד כותב בהסכמה של ספר 'זרע ישראל' אני מסכים לגייר את כל העולים שעלו מרוסיה, בתנאי שיעזבו את הכנסיה ושישמרו שבת 'באיזה מידה שהיא'. אם לא הייתי רואה את זה לא הייתי מאמין.