ארכיון
ארכיוןצילום: דוברות המשטרה

לוחמים בפלוגת הכשרה בזרוע היבשה דיווחו בסוף השבוע האחרון כי הורשו לצאת עם נשקם האישי אל ביתם, זאת לאחר שפנו אל ארגון תורת לחימה לסיוע בנושא וקבלו על המדיניות התמוהה שגובשה בעקבות חשש בכירים בצה"ל מגנבי אמל"ח ערבים.

בארגון שוחחו עם מפקדים בכירים בצה"ל והציגו בפניהם את הבעיה הערכית והפגיעה במורל הלוחמים.

ההוראה בזרוע היבשה שונתה, חרף הוראת מפקד הבסיס באופן גורף הן ללוחמים והן לקצינים לצאת אל ביתם לחופשת סוף שבוע, ללא נשקם האישי.

כזכור, בערוץ 7 פורסם לראשונה כי אגף המבצעים של המטה הכללי הפיץ התראה חריגה לכל יחידות צה"ל, ובה "הנחיות מידיות ליחידות צה"ל בנושא אבטחת כלי נשק בבתים בעקבות מידע על כוונה לגניבה".

במסמך, דיווח הפיקוד העליון על "כוונות גורמים פליליים לבצע נסיונות לפריצה לבתים במטרה לגנוב נשקים בכל רחבי הארץ".

כמו כן, ניתנו הנחיות שונות בתחום אבטחת הנשק וכן הנחיה למפקדים "לבחון את נחיצות" יציאת החיילים עם נשק הביתה.

בארגון תורת לחימה דיווחו אז על עשרות לוחמים וקצינים שפנו אליהם בעקבות הנחיות מפקדי בסיסים לשלול יציאה עם נשק באופן גורף, ולמעשה לנתק את הלוחמים מנשקם, חרף המצב הביטחוני ביהודה ושומרון, בירושלים ובשאר חלקי הארץ.

"מול אויב ערבי המרים ראשו בכל רחבי הארץ, הנשק הוא לא הבעיה אלא הפתרון. אכן, קיימת אוזלת יד חמורה של ממשלת ישראל, ושל בכירים בצה"ל ובמשטרת ישראל שגורמת לערבים להתחמש מנשקי צה"ל המצויים בשפע בערים ובכפרים הערביים. דווקא משום כך, חובה לאפשר ללוחם לנוע עם נשקו ולהגן על עצמו ועל אזרחים הסובבים אותו", אמרו בארגון.