פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטהצילום: Miriam Alster/FLASH90

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק הפנסיות התקציביות למשרתי קבע בצה"ל המכונה גם "תוספת הרמטכ''ל".

השרים גדעון סער, זאב אלקין ותמר זנדברג התנגדו לחוק שיזם שר הביטחון בני גנץ ויגדיל את הפנסיות של קציני צה"ל בעוד 1.1 מיליארד שקל.

השרות זנדברג ופנינה תמנו שטה התעמתו בדיון. "אסור לנו להפקיר את הלוחמים שלנו ובטח לא לעשות להם דה לגיטימציה, בזמן שהם מקריבים את מיטב שנותם עבור הגנה על ביטחוננו", אמרה תמנו שטה.

"בזמן שאנחנו יכולים לבחור ללכת לקולנוע, או לבלות, אלפים מהם נמצאים רחוק מהבית מקריבים יום יום פזית ונפשית עבור ביטחוננו. וסוף סוף המתווה הזה שאני מברכת את שר הבטחון והרמטכ"ל על הבאתו יתן תעדוף ללוחמים ואף יוזיל עלויות ויסדיר לקונה שהיתה עד היום. מחול השדים שנעשה על הראש של הלוחמים אינו ערכי ואינו ראוי", הוסיפה תמנו שטה.

השרה תמר זנדברג הגיבה לה: "יש כאן תוספת שהיא צורמת. זה לא נכון בזמן הזה ובטח לאור נתוני הפנסיות של משרתי הצבא שנחשפו לאחרונה".

השרה תמנו שטה: "זאת לא תוספת. זה שקרי. תדייקי בעובדות. אם את רוצה לקחת מהגמלאים, אלמנות ונכים שנתנו את חייהם למדינה תגידי".

השרה זנדברג: "אז אתם לוקחים מהפה של העצמאים בתקופת הקורונה".

השרה תמנו שטה: "זה מאוד פופוליסטי מצידך, מאוד פופוליסטי".

השר גדעון סער: "די להתפרץ לדבריה אחת של השנייה. ההערה הזאת כוללת גם את חברי המגדר השני".

המשנה ליועמ"ש עו"ד רז ניזרי: "שתיכן צודקות. זאת תוספת אבל זאת לא תוספת. זה מוגדר אחרת כיום, יש חוק שירות קבע שקובע שהרמטכ״ל רשאי להגדיל פנסיה של אדם וישנן החלטות ממשלה ישנות שמכוחם הדבר הזה נעשה. בסופו של דבר העמדה העקרונית שלי הייתה שכדי להמשיך את ההסדר הקיים צריך להסדיר זאת בחקיקה ולקבל החלטות מדיניות. אז אכן זה מוריד עלויות אך מסדיר מצב ומעגן אותו".