דייט
דייטצילום: שאטרסטוק

שאלה:
יצאתי עם מישהי שעשתה עליי רושם טוב מאוד והצלחתי להבחין בה בהרבה מידות טובות, בדיוק כאלו שחיפשתי.

רק שמתי לב למשהו שמאוד הטריד אותי: בכל פגישה אני הצעתי לשלם על הארוחה או על הקפה היא פשוט שתקה והסכימה לזה שאני אשלם. כאילו פגישה ראשונה סבבה, פגישה שנייה, נו נו...אבל פגישה שלישית ורביעית אני מציע כמו ג'נטלמן טוב והיא פשוט שותקת ו'נאלצת' להסכים לקבל את ההצעה שלי? זה הגיוני?

מותר לה ולו בשביל הנימוס להגיד שהיא רוצה גם לשלם. להשתתף ביחד איתי.
לא יודע. זה ממש הדליק לי נורה אדומה וחבל לי… כי באמת שהתרשמתי ממנה, אבל עכשיו יש לי את הרושם שהיא מרוכזת בעצמה.

תשובה:

שלום לך! איזה יופי שמצאת בחורה בעלת מידות טובות וכל הכבוד לך שאתה ג'נטלמן ומציע לבחורה לשלם! עם זאת, מבלבלת אותך התופעה החוזרת שהיא לא מציעה להשתתף בתשלום. אתה מנסה להסביר את התופעה בכך שאולי היא מרוכזת בעצמה.

האם יתכנו הסברים נוספים? כיצד ניתן לבדוק את השערתך?

ייתכן שהגורם הוא בהדרכה שהבת קיבלה. אולי מישהו, שהיא סומכת עליו, המליץ לה לתת לגבר לשלם מתוך רצון או הבנה שזה חלק מתהליך החיזור… אפשרות נוספת היא שזה קשור לתפיסת עולמה בתפקידי הגבר והאישה…

בת (או בן) שמאופיינים בריכוז עצמי – התכונה תבוא לידי ביטוי באופנים שונים. נסה להיזכר, האם תכונה זו באה לידי ביטוי בדברים נוספים?

אל תחפש בכוח!!! כשמחפשים בכוח – מוצאים. אצל כל אדם ניתן לפרשן התנהגויות שונות כנובעות מ"ריכוז עצמי". אבל חשוב באופן כללי – האם הרושם הזה התקבל בדרכים נוספות? כמובן שניתן לברר את העניין על-ידי שיח משותף.

לא ממקום ביקורתי, כועס או פגוע, אלא מסקרנות אמיתית. דיון כללי במעמד/תפקיד הגבר או האשה יכולים לגלוש באופן טבעי לנושא התשלומים… ייתכן מאד שתופתע לשמוע את ההסבר.
בהצלחה!

התשובה נענתה על ידי רחל שנלר מאמנת לחתונה מנבחרת המאמנים של פרויקט 252

עדיין לא בפרויקט 252? הצטרפו עכשיו מכאן >>>