המשתתפים בסעודת ט"ו בשבט בחומש
המשתתפים בסעודת ט"ו בשבט בחומשצילום: ישיבת חומש

בחומש ממשיכים במאבק הנחוש נגד הכוונה להרוס את הישיבה ולסגור את צפון השומרון לכניסה ליהודים.

הערב (ראשון) צעדו משבי שומרון לחומש למעלה מ-1,200 תלמידי ישיבות מכל רחבי הארץ, שהצליחו לעקוף את מחסומי הצבא שהוקמו לאחר רצח יהודה דימנטמן הי"ד ומאז חוסמים את הכניסה לצפון השומרון בפני יהודים.

תלמידי הישיבות צעדו במדך כשעתיים דרך כפרים ערביים, בליווי יוצאי יחידות צבאיות נושאות נשק וערכו סדר ט"ו בשבט חגיגי בישיבה במקום.

האירוע נערך לציון השלושים לרצח תלמיד הישיבה, יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח לפני כחודש בפיגוע ירי בכניסה לחומש.

1,200 תומכים הגיעו לסדר ט"ו בשבט בחומשישיבת חומש

מישיבת חומש נמסר כי בדרכם למקום, נתקלו הצועדים בכוחות צה"ל שניסו לחסום את דרכם ולמנוע מהם להגיע לחומש, בטענה כי מדובר באיסור על פי "חוק ההתנתקות" ולא איפשרו כניסת כלי רכב לכביש הגישה לחומש. הבחורים עקפו את המחסומים, וצעדו רגלית דרך השטח לעבר היישוב.

בישיבת חומש מדגישים כי מדובר במחסומים שלא הוצבו בציר המוביל לחומש כבר כמעט עשור - מה שמעיד היטב על הצעדים הבאים שמתכוונים לנקוט בממשלה ובמערכת הביטחון נגד המשך ההתיישבות היהודית במקום.

בישיבה אומרים כי "בחודש האחרון אנחנו טוענים לקיומה של תוכנית מסודרת לביצוע התנתקות שניה בחומש. תוכנית שהתקבלה בדרג המדיני וקיבלה תאוצה עם הפיגוע הרצחני. אנחנו נעשה כל שיבכולתנו כדי למנוע מתן פרס לטרור וכדי להחזיר את הישיבה למסלול החיים הסדיר אותו ניהלה ב-15 השנים האחרונות - ללא מחסומים, ללא בסיס מג"ב קבוע במקום שנועד להצר את צעדי ההתיישבות היהודית בחומש, וכמובן ללא כתבי אישום בעוון ההתנתקות כמו זה שקיבל אך ביום שישי האחרון תלמיד הישיבה".

ההתוועדות "טוב הארץ" התקיימה בכל שנה בבנייני האומה והשנה התקיימה, כאמור, בחומש. הרב נתנאל יוסיפון, שמנחה כל שנה את האירוע, הדגיש שייחודו של האירוע "בכך שכל הפירות והעוגיות הם מיבול ארצנו הקדושה, ואין דבר יותר מתאים מלעשות זאת כשהבוץ של חומש בו בוססו המשתתפים בדרך הארוכה לחומש דבוק לרגליים".

לדבריו, "ארץ ישראל נדבקת בנו מבחוץ דרך הבוץ ואנו נדבקים בה מבפנים כשפירותיה נבלעים בתוכנו. ייחודו של האירוע גם בכך שלא רק צעדנו ברגלינו וכבשנו את הארץ, אלא חיפשנו להתמלא בתוכן הפנימי שבה".