דג'וקוביץ' עוזב את אוסטרליה היום
דג'וקוביץ' עוזב את אוסטרליה היוםצילום: רויטרס

אחרי שגורש באופן סופי מאוסטרליה ולראשונה לא ייקח חלק באליפות אוסטרליה הפתוחה, אליפות בה זכה בארבע השנים האחרונות וב-9 פעמים בסך הכל, הסערה סביב נובאק דג'וקוביץ', הטניסאי הסרבי המדורג במקום הראשון בעולם, מסרבת להרגע.

כזכור, דג'וקוביץ' הגיע לאוסטרליה להשתתף באליפות הראשונה של השנה, כאשר לדבריו קיבל את אישור מארגני הטורניר על אף שלא חוסן לנגיף הקורונה, בעוד שאוסטרליה ידועה כמדינה המקפידה יתר על המידה על החיסון והגבלות בשל התפשטות נגיף הקורונה והשלכותיו הבריאותיות.

לאחר שעוכב במשך למעלה מ-7 שעות, שוכן הסרבי במלונית פליטים מוזנחת כאשר הוויזה שלו נשללה באופן זמני על ידי רשויות המדינה. בערעור הראשון שהגיש הטניסאי הסרבי הוא זכה כאשר הוכיח כי חלה בקורונה ולכן פטור מחיסון, אך מיד לאחר מכן נשללה בשנית הוויזה שלו על ידי לא אחר מאשר שר ההגירה באוסטרליה וערעור שני בו דנו היום לא התקבל, והסרבי גורש מהמדינה.

ביקורות רבות בעולם נשמעו כלפי הצעד הדורסני של ממשלת אוסטרליה, כאשר רבים סברו כי השיקול העיקרי היה פוליטי, זאת בשל הבחירות המתקרבות במדינה.

טניס סנדגרן, טניסאי אמריקאי ששנוי בעצמו במחלוקת, טען כי "כל השחקנים בסבב מבינים שההחלטה לגרש את דג'וקוביץ' לא קשורה לספורט, ושמעורבים בה שיקולים פוליטיים זרים".

"כולם תומכים בו, אבל הענף מלא בפחדנים וצבועים. אם מישהו מהם באמת חושב שהמאבק הזה לא גדול יותר מהספורט, לא חשוב יותר מהטניס, הוא דביל. כשאייקון של התרבות החופשית כמו נובאק מתקבל בצורה כזאת במדינה מערבית, אתה מבין שהשתגענו לגמרי, ירדנו מהפסים", כתב האמריקאי.

בעוד דג'וקוביץ' עצמו התייחס לפסק הדין וכתב כי הוא מקבל את ההחלטה ומשתף פעולה עם הרשויות על אף אכזבתו הרבה מפסק הדין, אביו, סרג'אן דג'וקוביץ', כתב כי "הניסיון להתנקש בספורטאי הגדול בעולם הושלם"

מסבב ה-ATP נמסר לאחר הסערה כי "ההחלטה היום שמה קץ לשרשרת אירועים מצערת, ויש לכבד את החלטת הרשויות. ללא קשר לאיך שהתפתחה הפרשה, נובאק הוא עדיין אחד האלופים הכי גדולים שהיו לנו, והיעדרותו מהטורניר היא הפסד גדול. ארגון ה-ATP ממשיך לתמוך בחיסון לכל השחקנים".