אמנון לורד
אמנון לורדצילום: אלירן אהרון

פרשן 'ישראל היום' אמנון לורד, מתייחס היום (שני) להסדר הטיעון המתגבש של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מול הפרקליטות וטוען כי אמנם מדובר במהלך מאכזב לימין, אך מחוייב המציאות.

"עכשיו כבר מוסכם שהמיקוח על הקלון, במקרה שתושג עסקת טיעון בין הפרקליטות לנתניהו, הוא בין אלה שמבקשים לנצל את הסעיף להרחקתו של נתניהו מהחיים הפוליטיים, לבין אלה הגורסים שאין קלון מבחינה מהותית", כותב לורד.

לדבריו, "למי שער לנעשה במדינת ישראל, ברור שעל הפרק משברים לאומיים מקבילים וקשים מאוד. החמור ביותר הוא שתנועת הדגלים השחורים הולידה את תנועת הדגלים הלבנים. הקרדיט לדימוי הדגלים הלבנים שייך לחגי סגל מ"מקור ראשון". ממשלת חוק החשמל והאין־נטיעות, ממשלת אובדן השליטה במגיפה והחולשה הבינלאומית, צריכה ללכת. וזה חשוב יותר משאלת עסקת הטיעון של נתניהו והאמוציות של המאוכזבים מימין".

לורד מצביע על כך ש"עסקת טיעון פותחת את הדרך לממשלת ימין. קשה להאמין, ראש ממשלה מגיב על עסקת טיעון בבית המשפט כאילו היא מאיימת על ממשלתו. כמובן, לא רק הצדק אלא גם האינטרס הלאומי העליון מחייב שנתניהו יחזור בעצמו לראשות הממשלה. אבל אנחנו חיים בעולם ריאלי מסוים. בעולם הזה נבואת גביזון מרחפת כאיום - אישי ולאומי".

"הדבק של העריצות הצומחת מבריוני הרחוב של הדגלים השחורים ועד לראש הדגלים הלבנים, נפתלי בנט, הוא רעיל וחזק. הרדיפה אחרי נתניהו קודמת אצלם לכל עניין לאומי. ההשפעה שלהם על מערכת המשפט באמצעות קבוצת העיתונאים השוטרים היא מכרעת. לא נעים לקבוע זאת, אך אפילו רוצח המונים דוגמת איוון דמיאניוק יכול היה לצפות למשפט הוגן במדינה היהודית. אך ראש הממשלה שבהישגיו ותרומתו למדינה הוא שני רק לדוד בן־גוריון, למרבה הצער לא יכול לצפות למשפט כזה. מסיבה זאת, לא ניתן לצפות מראש הממשלה לשעבר נתניהו שיילחם עד הכדור האחרון", הוא מסכם.