דג'וקוביץ' . ייפרד מהענף בשל סירובו להתחסן?
דג'וקוביץ' . ייפרד מהענף בשל סירובו להתחסן?צילום: רויטרס

יממה אחרי שגורש מאוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ' התבשר כי גם הרולאן גארוס, תחרות הטניס היוקרתית, בסכנה מבחינתו כל עוד לא יתחסן נגד קורונה.

כזכור, אמש החליט בית משפט העליון באוסטרליה לגרש את הטניסאי הסרבי המדורג במקום הראשון בעולם מהמדינה ולמנוע את כניסתו לצורך השתתפות באליפות אוסטרליה הפתוחה, אליפות הטניס הראשונה של השנה בה זכה בארבע השנים האחרונות ו-9 פעמים סך הכל, זאת בשל סירובו להתחסן לנגיף הקורונה.

על אף שדג'וקוביץ' טען כי חלה בקורונה ולכן קיבל אישור להשתתף בתחרות ופטור מחיסון, באוסטרליה סירבו לאפשר לו ושללו לו את הוויזה אחרי סערה גדולה ובתום שבוע וחצי מרגע שעוכב בשדה התעופה.

כעת נמצא עתידו הספורטיבי של דג'וקוביץ' בסכנה גדולה עוד יותר, כאשר גם בצרפת, שם תתקיים תחרות הרולאן גארוס בטניס בחודש מאי הקרוב, מקפידים יתר על המידה לגבי אלו המסרבים להתחסן לנגיף הקורונה.

שרת הספורט בצרפת, רוקסנה מראצ'ניאנו, הודיעה כי התקבלה עמדתו של הנשיא עמנואל מקרון להקשיח את ההגבלות במדינה לאור המשך התפשטות והתפרצות נגיף הקורונה. לפי הודעתה, בקרוב יכלו לאכוף בצרפת חוקים נוקשים עוד יותר כאשר כדי להיכנס לאצטדיונים, הופעות ושאר ארועים בצרפת, תהיה חובה על כל הנוכחים במקום להתחסן נגד הנגיף, דבר אותו כזכור מסרב דג'וקוביץ' לעשות בכל תוקף.

צעדים אלו נעשים בצרפת במטרה לשכנע את מתנגדי החיסונים לשנות את עמדתם וכמובן שכדי לסייע למלחמה בקורונה, אך המשמעות היא שגם על ספורטאים ממדינות שונות יהיה לנהוג על פי הכללים מה שמעמיד גם את אליפות הטניס בצרפת לכזו בה דג'וקוביץ' ככל הנראה לא ייקח חלק.

כך למעשה, עשוי הטניסאי הסרבי המדורג במקום הראשון בעולם שעוד עשוי באליפות אוסטרליה הנוכחית לאבד את מיקומו הגבוה ביותר, להיעדר מאליפות נוספת ואולי אף להביא לסיום הקריירה הספורטיבית של הטניסאי בן ה-34.