ארכיון
ארכיוןצילום: דובר צה"ל

פרסום ראשון: בצה"ל החליטו כי כל חייל חובה נשוי יהיה זכאי מעתה ליום סידורים חודשי, זאת במטרה לאפשר לנשואים להיות בביתם בליל הטבילה.

על פי המדיניות החדשה, שפרטיה הופצו בשבוע האחרון לכלל היחידות, יום הסידורים לו זכאי החייל הנשוי יהיה בן 24 שעות ולא ירד מחשבון ימי החופשה.

במסמך שהופץ הודגש כי "מפקד החייל מחוייב לאפשר יציאה ליום סידורים הקבוע במדיניות, באפשרותו להשפיע על תאריך היציאה". עוד הודגש כי "מדיניות זו תיבדק בביקורת אגף כח אדם".

בשלבי ההכשרה יהיה זכאי הלוחם ליום סידורים שכזה פעם בחודש, ובשלב השירות הסדיר יהיה זכאי ליום הסידורים פעם בחודשיים.

רס"ן הרב אודי שוורץ, עוזר הרב הצבאי הראשי, בירך על ההנחיה החדשה בקבוצת וואטסאפ פנימית של הרבנות הצבאית. "נושא שחרור ב'ליל טבילה' ללוחמים נשואים הוא נושא מורכב מזה שנים", כתב. "בתום עבודה מאומצת, שראשיתה ביוזמה של רב חטיבת הנח"ל, והמשכה בעבודת מטה כלל צה"לית, פורסמה בשבוע שעבר הנחייה כי כל לוחם נשוי יהיה זכאי ל'יום סידורים' חודשי".

לדבריו, "הדבר לא יפתור את כל המקרים, וחשוב לזכור שבוודאי יש אילוצים מבצעיים, אך ההנחיה החדשה תפתור הרבה מן המקרים".

עם זאת, יש מי שלא רואה במסמך ככזה שבאמת מסדיר את נושא ליל הטבילה עבור הלוחם הנשוי. סרן (במיל') הרב אביעד גדות, ששרת בקבע ברבנות הצבאית, מסר לערוץ 7: "המסמך החדש מסדיר את נושא הת"ש בלבד ומתעלם לחלוטין מליל הטבילה כמועד יציאה מחייב הביתה. ישר כח גדול לענף הפרט באגף כוח האדם ולאלוף יניב עשור שדואג לרווחת החיילים. חשוב שבלשכת הרבצ"ר יקבלו מכך דוגמא לצרכי הדת של שומרי המצוות, ויסדירו את מעמד ליל הטבילה בצה"ל. מדובר בנושא כאוב שהצפנו פעמים רבות מהשטח. הזנחתו פוגעת בחייל ובמשפחתו".

אפרת וקסלר, הנשואה לאיש קבע ומלווה רגשית נשות קבע, טענה בשיחה עם ערוץ 7 כי כל עוד לא יכתבו ההנחיות תחת פקודות מטכ"ל המפקדים בשטח לא יבצעו אותן. לדבריה, "מה שלא פקודות לא קורה. הדוגמה הכי טובה זו הצהרת הרמטכ"ל בתחילת התפקיד שלו לדרג הבכיר שבה ביקש לא לעשות דיונים בימי חמישי בצהריים אך זה בפועל קורה ועוד איך".