אזקירי משאבי אנוש
אזקירי משאבי אנושצילום: יח"צ

חיפוש עבודה הוא שלב אותו כולנו עוברים בחיים כמה וכמה פעמים, שלב שעשוי להיות מעט מייאש או מעייף. בפרט כיום, אופיו של שוק העבודה מכתיב החלפה תדירה של מקום העבודה, אחת לכמה שנים לכל היותר, בניגוד למאפייני השוק בעבר.

משמעות הדבר היא כי עובדים כיום נאלצים לחזור למעגל מחפשי העבודה שוב ושוב, גם אם הצליחו במקום עבודתם האחרון ונתפסו כעובדים טובים וחרוצים.

במידה וגם אתם נמצאים (שוב...) בתקופה של חיפוש עבודה – כיצד תוכלו להגדיל את הסיכויים למציאת המשרה הטובה והנכונה עבורכם, בתקווה כזו בה תוכלו ותרצו להישאר זמן רב יחסית? להלן כמה עצות בסיסיות בנושא:

מה התחום הנכון עבורכם? הכוון תעסוקתי מקצועי – אחת הנקודות הראשונות והחשובות ביותר שכדאי לקחת ברצינות היא מציאת תחום העיסוק הנכון עבורכם – תחום שבאמת מעניין ומתאים לכם, ענף תעסוקה עבורו אתם מחזיקים בכישורים המתאימים וכו'.

זה אולי נשמע טריוויאלי, אך אחוז גבוה ביותר ממחפשי העבודה אינו באמת סגור ובטוח לגבי התחום המתאים עבורו, ואנשים רבים מעבירים שנים בתעסוקה בתחומים שאינם באמת נכונים ומתאימים עבורם. במידה ואתם מתלבטים או לא בטוחים בנוגע לכך, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי והכוון תעסוקתי.

אנשי מקצוע המתמחים בתחום, דוגמת יועצי קריירה, יוכלו לעבוד יחד אתכם על מנת להבין מהם הכיוונים המתאימים והנכונים יותר עבורכם, ולסייע לכם להיסגר על התחומים הכלליים (כמו גם על משרות ספציפיות) שעשויים להיות רלבנטיים ומתאימים יותר

חיפוש במגוון ערוצים שונים במקביל – דרך מתבקשת להיחשף לכמה שיותר משרות רלבנטיות כיום היא לחפש בכמה ערוצים במקביל. אל תסתפקו רק באתרי "דרושים" למשל, או רק בלוח מחפשי עבודה זה או אחר.

חפשו בכל הלוחות והאתרים הרלבנטיים לתחום בו אתם מעוניינים, פנו לכמה חברות משאבי אנוש והשמה שונות, פתחו חשבונות ברשתות חברתיות רלבנטיות דוגמת "לינקדאין" (וחפשו גם בפייסבוק, כמובן) ואף פנו ישירות וביוזמתכם למעסיקים אצלם אתם מעוניינים לעבוד.

ככל ש"תירו ליותר כיוונים" כך אתם מגדילים את הסיכוי "לפגוע" ולקבל את המשרה המתאימה יותר עבורכם

קורות חיים זה דבר גמיש ודינמי – חשוב כמובן להשקיע בקורות חיים מסודרים ומקצועיים, אך חשוב לא פחות גם שיהיו לכם כמה גרסאות שונות של קורות החיים שלכם, עם דגשים על דברים שונים (בהתאם לסוגי המשרות בהן אתם מעוניינים).

כמו כן, חשוב להבין כי קורות חיים אמורים להיות כלי דינמי וגמיש. נרצה לשפץ ולהתאים את קורות החיים בהתאם למשרה הספציפית אליה אנחנו שואפים להתקבל – להדגיש בהם את הנקודות הרלבנטיות יותר למשרה זו, לתת למעסיק הרגשה כי קורות החיים פונות ספציפית אליו ומוקדשות במיוחד עבורו וכו'.

היכרויות אישיות – נסו לחפש אחר היכרויות אישיות (כולל מכרים של מכרים, וכן הלאה...) אשר יובילו אתכם למשרה הנחשקת. זה לא תמיד מתאפשר, אבל אם תצליחו להגיע לראיון למשרה מסוימת דרך היכרות אישית, זה ייתן לכם יתרון ויגדיל את הסיכויים לכך שאכן תקבלו את העבודה בה אתם מעוניינים.

מחפשים עבודה? היכנסו ללוח המשרות של אזיקרי משאבי אנוש – חברת השמה וכוח אדם המציעה מגוון משרות כולל משרות דרושים אדמיניסטרציה, דרושים באופנה, דרושים מכירות, דרושים בתעשייה, לוגיסטיקה, מכירות ועוד.