ח"כ עו"ד שמחה רוטמן מסביר בראיון לערוץ 7 את חשיבות חוק האזרחות בנוסח שהגיש.

"כל אדם שאכפת לו מהציונות וממדינת ישראל צריך לתמוך בחוק שלנו עם מכסות ושקיפות כדי לשמר את הזהות היהודית של המדינה ולשמור על הביטחון. זו פעם ראשונה שיש לנו גורמים בממשלה שמעוניינים להכניס לישראל ערבים תושבי יהודה ושומרון ולכן אנחנו חייבים לחזק את חומת המגן של ישראל", אומר רוטמן.

לדבריו, "יאיר לפיד הגיש ערר ומעכב את הצעת החוק. מפתיעה אותו ההתנגדות של חלק מחברי הכנסת הציוניים בקואליציה. אני מקווה שהערר הזה יוסר, משום שהחוק הזה הוא צו השעה והצלחנו במאמצים לא קלים להגיע להסכמות שכל חברי הבית הציוניים מהקואליציה ומהאופוזיציה יתמכו בזה. מי שיחסום את הסיכום, יישא באחריות בעיני הציבור".

רוטמן נשאל על הסדר טיעון המתגבש בעניינו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והשיב כי אינו מתכוון להיכנס לפרטים, אבל המשפט - לדבריו - עורר נקודה חשובה מרכזית. "כל אדם שמסתכל על המציאות מבין שתיקי נתניהו היו אבן דרך בהסתכלות של הציבור בישראל על מערכת המשפט ובהבנה שהיא זקוקה לתיקון. אני מקווה שהמאבק למען זה יימשך עם או בלי הסדר טיעון לנתניהו".

הוא מוחה על מעורבתו של השופט אהרון ברק בסיפור. "מסתבר שרוחו של אהרון ברק ופועלו האישי מרחפים מעל מערכת המשפט. הוא מעורב בהחלטות ונותנים לו להתערב. זה מראה שמדינת ישראל לא השתחררה מצילו של אהרון ברק והנזק שהוא גרם למערכת המשפט בשנות ה-80 וה-90 נמשך גם היום".

האם לכתו של נתניהו תשנה את המפה הפוליטית" "אני מאוד מקווה שהממשלה הזו תלך לפירוק, עם או בלי נתניהו. ממשלה שאין לה שום דבר מאחד מלבד שנאה, לא תצליח להחזיק".