פרופ' סלמאן זרקא
פרופ' סלמאן זרקאצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא קיים הערב (שני) תדרוך לעיתונאים בעקבות החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט לקצר את הבידוד למאומתים וללא מחוסנים לחמישה ימים.

"אנחנו בעיצומו של גל הקורונה שעיקרו אומיקרון, אבל כולנו יודעים שגם הדלתא נמצא ברקע. נתוני התחלואה ממשיכים להראות עלייה בכמות הנדבקים, טרם הגענו לשיא. בשבוע האחרון אנחנו גם עדים לעלייה בכמות החולים שנזקקו לטיפול רפואי ולאשפוז", אמר זרקא.

הוא ביקש להזים את הטענות לפיהם חלק ניכר מהמאושפזים בבתי החולים במצב קשה לא הגיעו לאשפוז בגלל הקורונה, כפי שטענה בין היתר פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב. "בדקנו את כל המאושפזים עם אבחנה שקשורה בקורונה, ומצאנו כי 78% מהמאושפזים במצב קשה, במצב קריטי או שהם מונשמים, הגיעו לבתי החולים בגלל קורונה ולא עם קורונה. קרי, הקורונה היא זו שהביאה אותם למצב הזה, של קשה, קריטי ומונשם".

זרקא התייחס גם לאפשרות שנבדקת במשרד הבריאות לאפשר לעובדים חיוניים במערכת לעבוד גם אם נדבקו בקורונה ואין להם תסמינים. "כמות ההדבקה הגדולה יוצרת עומסים מאוד גדולים במקומות שונים והצוותים הרפואיים ממשיכים לתת מענה תחת עומס לא פשוט, במיוחד כשלחלק מהצוות נדבק ונמצא בבידוד. אנחנו מודעים לנושא של הבידודים ולהשפעה שלהם על הצוותים החיוניים בכלל ועל הצוותים הבריאותיים בפרט, ולכן נערכים למצב הזה".

"אנחנו בוחנים כל הזמן את הנושא הזה וגם את האפשרות לאפשר לעובדים חיוניים במיוחד המשך עבודה בתנאים מסוימים ככל שהצרכים ידרשו את זה. גם בבריאות וגם במערכות אחרות. אנחנו לא על פתרון ייחודי רק למערכת הבריאות, אנחנו מבינים שעובדים חיוביים וייחודיים קיימים גם במערכות נוספות. נמשיך לעקוב אחרי מגמות התחלואה, ונתאים את המדיניות שלנו כפי שאמרתי גם בעבר, בכל פעם שיש צורך בכך", הבהיר ממונה הקורונה.