בני הנוער עם יועז הנדל
בני הנוער עם יועז הנדלצילום: יח"צ "גלגל הצלה - מהפכת הנוער"

בני נוער נציגי מיזם "גלגל הצלה - מהפכת הנוער" נפגשו אתמול (ראשון) עם שר התקשורת יועז הנדל במשרדו בנוגע למאבקם נגד תכנים פוגעניים ברשת.

בני הנוער הציגו לשר הנדל את ממדי התופעות הקיימות היום שפוגעות בבני נוער רבים בישראל, הכוללות חשיפה לא רצונית לתכנים מיניים ופורנוגרפיים, אלימות, שיימינג ושימוש באמצעים דיגיטליים שבני הנוער מנצלים על מנת להפיץ חומרים נגד ילדים, ילדות, בני ובנות נוער.

הנציגים הציגו לשר את נקודת המבט של בני הנוער, כיצד הם רואים את הבעיה, כמה היא חמורה ואיך היא פוגעת במיוחד בבני נוער וילדים.

בנוסף, הוא שמע מהם כיצד לתחושתם חברות המקדמות פורנוגרפיה ומיניות מנסות ללכוד אליהן ילדים ובני נוער שבכלל לא מחפשים את הפורנוגרפיה, תוך חשיפה לא רצונית לתכנים דרך אמצעים תמימים כמו אפליקציות, משחקים ועוד.

בני הנוער אף הציגו לשר עדויות של ילדים ובני נוער אותם אספו בתקופה האחרונה, ושמספרים את סיפורם של בני הנוער והילדים במציאות הנוכחית.

שר התקשורת הנדל שמע את העדויות, וסיפר לבני הנוער שהוא רתום לנושא ופועל לקידום נושא המוגנות ברשת. בנוסף, אמר גם שיבדוק איך ניתן לפעול למימוש חלק מההמלצות שהציגו לו.