חיילי ישיבת ההסדר צפת
חיילי ישיבת ההסדר צפתצילום: דוברות

אירוע מרגש נערך בשבוע שעבר בישיבת ההסדר בצפת, עת תלמידי ורבני הישיבה קיבלו את חבריהם לספסל הישיבה שסיימו את הפרק הצבאי הסדיר וחזרו לישיבה להמשך הלימודים בבית המדרש.

לקראת סיום האירוע הוענק לכל חייל ששב לישיבה ספל לשתייה חמה עליו מוטבע סמל הישיבה ועליו המילים "כמה טוב שבאת הביתה".

אירוע מסיבת קבלת הפנים נערך זה מספר שנים בישיבה וכבר הפך למסורת בין תלמידי וחיילי הישיבה. משוחררים רבים סיפרו כי ציפו למסיבה בישיבה יותר מאשר לשחרור עצמו והידיעה כי ממתינים להם בכיליון עיניים ליוותה אותם במשך כל השירות הצבא והעניקה להם כוחות מחודשים.

מאיר טייטלבוים, אחד מהחיילים שהשתחררו, הודה בשם החיילים המשוחררים לרבנים ולתלמידי הישיבה על כך שליוו אותם במהלך כל השירות הצבאי. "יישר כוח גדול לרבנים והחברים שדאגו לנו במהלך כל השירות. בביקורים, פינוקים ושיעורי תורה שהרימו לנו את מצב הרוח והפכו את השירות למהנה במיוחד , לאורך כל השירות פנינו היו מכוונים אל הישיבה ואח הלימוד שכל כך התגעגענו אליו", סיכם טייטלבוים.

ראש הישיבה, הרב אייל יעקובוביץ: "ברוך השם זכינו כמידי שנה לקבל חזרה את התלמידים האהובים שלנו שהשתחררו זה עתה מהצבא, ערכנו עבורם מסיבת הודיה לקדוש ברוך הוא על כך שיצאו בשלום וחזרו בשלום. זכינו שכולם חזרו לישיבה, איש לא נעדר. מעבר לכך שמחנו על התחדשות התורה ושחגגנו את העובדה שהתלמידים מגיעים כעת לשלב העיקרי של התורה, מעכשיו ועד האינסוף".