עיצוב פנים
עיצוב פניםFREEPIK

ישנו שלב שבו אנו מבינים שאין יותר תירוצים, אנו פשוט מוכרחים לעצב את השטח שלנו מחדש. זו יכולה להיות הדירה הקטנטנה שלנו בפינת הרחוב, או דירה חדשה שרכשנו לאחרונה. זה יכול להיות משרד שזקוק לשדרוג כדי להביא אליו יותר לקוחות. כך או כך, חשוב לבחור במעצב פנים אשר יסייע לנו לשדרג את החלל ולהפוך אותו לחלום של ממש.

מדוע לא כדאי לעצב לבד?

אמת, מדובר בבית הפרטי שלכם ובו אתם יכולים לעשות ככל העולה על רוחכם, ועדיין עיצוב פנים אינו קל כפי שחושבים והוא מצריך מלאכת מחשבת, בייחוד אם אתם מעוניינים בעיצוב חוצה גבולות. אדם שאינו מבין כל כך ברזי עיצוב פנים עלול לבזבז לא מעט אנרגיה וגם כסף על חומרים שונים מבלי לדעת איך לשלב אותם וכיצד להשתמש בהם. התוצאה היא עיצוב ברמה בינונית שלא יקצור הרבה מחמאות. אבל אם אתם רוצים ללכת עם העיצוב שלכם עד הסוף ולהראות את הפוטנציאל האמיתי של החלל שבו אתם נמצאים, כדאי בהחלט לפנות למעצב פנים איכותי.

9 טיפים מנצחים לבחירת מעצבת פנים

ראינו עד כמה חשוב לבחור מעצב פנים כדי לעצב את הבית שלנו. כעת, נותר לנו לבחון כיצד לבחור את מעצבת הפנים המתאימה לנו ביותר. אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת מעצבת פנים מומלצת:

כמה שנות ניסיון יש לה בתחום?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש להביא בחשבון כאשר בוחרים מעצבת פנים הוא הניסיון שיש לה. ככל שמדובר במעצבת פנים מנוסה יותר עם משרד מסודר ואיכותי, כן הסיכויים שיהיה לכם עיצוב לא פחות ממושלם רק עולים. אז כדאי לשאול את המצעבת מאיזו שנה היא עובדת בשוק ועד כמה היא מכירה את אפשרויות העיצוב הקיימות.

האם אפשר לראות תיק עבודות?

למעצבים רבים ישנו תיק עבודות שהם צברו במהלך השנים. את חלקו תוכלו לראות באתר שלהם, על מנת להתרשם מעבודות עיצוב קודמות שנעשו. אחרי הכול, לכל אחד מאתנו יש טעם מיוחד משלו כאשר מדובר בעיצוב פנים. סגנון מסוים של מעצב יתאים לנו יותר, בעוד סגנון אחר קצת פחות. על כן, מומלץ לבחון את תיק העבודות של המעצב לפני שאנחנו ממשיכים איתו הלאה. כמו כן, ישנם מעצבים שנוטים יותר לעיצוב המודרני החסכני, ואילו אחרים נוטים לעיצוב הכפרי. השאלה היא איזה עיצוב מדבר אליכם יותר מכל.

האם היא קשובה לדרישותיכם?

הפגישה הראשונה עם מעצבת פנים היא ההזדמנות שלכם להפליג עם הדימיון ולשתף את המעצבת בפנטזיות העיצוביות שלכם. זה בסדר, בשלב הזה אפשר להתפרע, כי מעצבת הפנים תדע לעצור אתכם ולהבהיר מה יותר בר ביצוע ומה פחות. בדרך כלל, אם מדובר במעצבת טובה ואיכותית, היא תעשה הכול כדי לעזור לכם למצוא את הדרך שלכם ולהגיע לעמק השווה מבחינת הרעיון שלכם והביצוע בפועל.

האם היא יצירתית?

עיצוב פנים הוא תחום שופע יצירתית, ובעקבות זאת גם מעצבת הפנים צריכה להיות יצירתית ולהציע רעיונות מקוריים משלה. ברגע שתראו סקיצות ותיחשפו לרעיונות חדשים, ייתכן שתאהבו יותר את הרעיון שהציע המעצבת, כי פעמים רבות מדובר ברעיונות שאפילו לא חשבתם עליהם.

איך היא מבחינת זמינות?

האם מדובר במעצבת פנים שזמינה אליכם לשאלות ונותנת את המענה המלא? מטבע הדברים, אם מדובר במעצבת טובה באמת, מדובר גם במעצבת עסוקה למדיי. ועדיין, מעצבת מקצועית תמיד מוצאת את הזמן לחזור ללקוחותיה.

מה לגבי המחיר?

אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לברר הוא המחיר שמציעה לכם מעצבת הפנים. בקשו ממנה לשלוח לכם הצעת מחיר מסודרת ומאורגנת שתעזור לכם להשוות את המחירים עם המחירים הסטנדרטיים. אם הצעת המחיר הזו נראית לכם הוגנת בהשוואה למה שמציעה המעצב, אפשר לצאת לדרך.

האם יש ביניכם כימיה טובה שמאפשרת לכם לעבוד יחד?

בסופו של דבר תצטרכו לעבוד לא מעט עם מעצבת הפנים כדי להגיע לתוצר הסופי. לפיכך, חשוב לבחון כבר בפגישות הראשונות עמה אם יש ביניכם כימיה טובה ואתם יכולים לעבוד יחד. כך תדעו בוודאות שאתם בדרך הנכונה. כי כשעובדים יחדיו בנעימים הדרך לתוצר הסופי נראית קצרה הרבה יותר.

האם יש מי שיכול להמליץ על המעצבת?

מעצבת פנים מומלצת היא מעצבת ששמה הולך לפניה. אם מדובר במעצבת טובה שיש לה כמה פרויקטים מושקעים ואיכותיים, יימצאו אנשים רבים שישמחו להמליץ עליה. אתם יכולים לשאול חברים קרובים, להתייעץ עם בני משפחה או לראות מה קורה ברשת האינטרנט. הרשתות החברתיות וכן הפורומים השונים יכוונו אתכם למעצבת פנים טובה ואיכותית.

רוצים לסגור עסקה? איך אתם מתקדמים מכאן?

זהו, נראה שאתם בדרך לסגירת חוזה עם המעצבת שלכם. כעת, חשוב לשאול אותה מה יקרה בהמשך ואיך אתם ממשיכים מכאן בעצם. ובכן, אחרי שאמרתם למעצבת מה בדיוק אתם רוצים לעשות והיא אישרה זאת, מעצבת הפנים תסרטט לכם כמה סקיצות שיעזרו לכם לקבל מושג איך תיראה העבודה המוגמרת. אתם תבחרו מבין הסקיצות את המתאימה ביותר. לאחר מכן, המעצבת תשלח לאישור את הסקיצה, כך שמהנדסים ושאר אנשי מקצוע יאשרו שניתן להמשיך. עם קבלת האישורים, מעצבת הפנים יוצרת קשר עם הקבלן והוא מתחיל בעבודה בפועל. העובדים פועלים ביעילות עד לקבלת התוצר הסופי.

ענת שמעוני זינגר – מעצבת הפנים שכדאי לעבוד איתה

אם אתם מחפשים מעצבת פנים מקצועית ואחראית שעומדים מאחוריה פרויקטים רבים, ענת שמעוני זינגר היא האחת. מדובר במעצבת פנים מנוסה ומקצועית שהקימה את המשרד הפרטי שלה עוד ב-1996. מאז ועד היום מעניקה זינגר שירותי תכנון ועיצוב למגזר הציבורי והפרטי. מבין השירותים ניתן להזכיר עיצוב חללי מגורים, חדרי ילדים, חדרי רחצה, משרדים, גינות פרטיות ועוד.