זריקה
זריקהצילום: ISTOCK

חברת התרופות "מודרנה" שפיתחה חיסון לקורונה, הודיעה כי היא מתכוונת להתחיל ולשווק לכל היותר בתוך שנתיים חיסון משולב לשפעת וקורונה, שיחליף את שני החיסונים הנפרדים לכל אחת מהמחלות, כפי שהיה נהוג עד היום.

על פי הודעת "מודרנה" החיסון המשולב שיגן מפני שפעת וקורונה ביחד אמור להיות מופץ לשווקים עד חורף 2023, לפני שיחלו זיהומי החורף הנפוצים. "

המטרה שלנו היא שתהיה אפשרות לקבל חיזוק שנתי אחד כדי שלא יהיו לנו בעיות בהן אנשים לא רוצים לקבל שתיים עד שלוש זריקות בחורף. התרחיש האופטימי ביותר יהיה סתיו 2023", סיפר מנכ"ל "מודרנה" סטפן בנסל, במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

הוא הוסיף עוד כי "אני לא חושב שזה יקרה בכל מדינה, אבל אנחנו מאמינים שזה אפשרי במדינות מסוימות בשנה הבאה".

בנסל סיפר גם כי החיסון הייעודי של מודרנה נגד זן האומיקרון נמצא בשלבים אחרונים של פיתוח. חיסון השפעת החדשני של מודרנה יהיה מבוסס על טכנולוגיית mRNA עליה התבסס חיסון הקורונה שפיתחה החברה. בינתיים מנסות חברות הביוטכנולוגיה לייצר חיסונים שיפעלו גם נגד זנים עתידיים של הקורונה, במטרה למנוע גל הידבקויות חדש על ידי זנים נוספים של הנגיף כפי שקרה עם האומיקרון.

היועץ הבכיר לממשל האמריקאי בנושא מגפת הקורונה, אנתוני פאוצ'י, אמר כי "אנו באמת לא רוצים להיכנס לגישת החפרפרת כלפי כל זן חדש של הנגיף, כי כך נרדוף אחריו לנצח".