פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהבצילום: Yossi Aloni/Flash90

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח שיבא תל השומר, מתייחסת היום (רביעי) למדדי התחלואה ההולכים וגוברים בקורונה.

"אנחנו מתקרבים לשיא התחלואה, אני רואה אצלנו בבי"ח עוד מאושפזים ועוד מאושפזים. הגענו לשיא אשפוזים של 150 אנשים עם 10 מחלקות קורונה. המצב הוא קרוב לשיא ואני מקווה שנעבור אותו בקרוב. המון אנשי צוות נמצאים בבידוד וחסרים. לא פשוט אבל עומדים במצב", אמרה רהב בראיון ל-103FM.

באשר להצעתו של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לקצר את ימי הבידוד מ-5 ל-3, אמרה: "אם באמת אחרי 5 ימים יצאו מהבידוד כל מי שיש לו 2 בדיקות אנטיגן שלילי, זה בסדר. השאלה, האם אפשר לסמוך על כולם? אם אנשים לא יעשו בדיקות ויגידו שזה 'שלילי', אנחנו עלולים להיות בבעיה".

"אנחנו יודעים למשל שכל קטע הכיתה הירוקה די נכשל כי ההורים שלחו את הילדים חולים, לא עשו בדיקות כמו שצריך. ברגע שחלק לא נשמע להוראות הכול מתפשט. ההדבקות שם אינסופיות. או אל תבודד בכלל או תעשה בדיקות. אני הייתי שמחה שזה יהיה אנטיגן מוסדי. להגיד בואו נבדוק בבדיקות אנטיגן בגן ובבתי ספר 2-3 בשבוע ובאמת נוציא לבידוד רק את מי שחיובי. אי אפשר ככה להמשיך", הוסיפה.