zoom. אילוסטרציה
zoom. אילוסטרציהצילום: istock

המשלחת השנתית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פתחה את דיוניה על ההתפתחויות בכלכלת ישראל.

המשלחת הנוכחית תקיים השנה את דיוניה ומפגשיה בצורה מקוונת, וכוללת את ראש המשלחת איווה פטרובה (Iva Petrova), ושלושה כלכלנים: אנריקה פלורס ((Enrique Flores, שאקיל האסאן (Shakill Hassan) ו-קארינה גרסיה (Karina Garcia).

כמידי שנה תקיים המשלחת התייעצויות עם ראשי המשק, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. בין היתר תיפגש המשלחת עם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מנהל חטיבת המחקר, פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי ובכירי הבנק, עם מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג ובכירי המשרד, ועם בכירים ממשרדי ממשלה שונים, בנקים, התאחדות התעשיינים, ההסתדרות הכללית ועוד.

השנה, המשלחת תקיים דיונים עם בכירי המשק על השפעות מגפת הקורונה על הכלכלה הישראלית, לרבות השפעתו על שוק העבודה, וכן תדון במספר נושאים וביניהם המדיניות להשגת היעדים שנקבעו לשיפור איכות הסביבה.

עם סיום הפגישות, בתחילת פברואר, תגיש המשלחת דו"ח ראשוני לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל. לאחר מכן ייכתב בוושינגטון הדו"ח השנתי המפורט, אשר יוגש למועצת המנהלים של קרן המטבע, כפי שנהוג לגבי כל מדינה חברה בקרן.

דוחות קרן המטבע זוכים לתפוצה רחבה ועניין רב, בשוקי הכספים העולמיים ויש להם השפעה על דירוג המשקים הנסקרים ועל המלצות הבנקים להשקעות בעולם לגבי השקעות במשק הישראלי.