אדם סמית' הערב מול הטורקים
אדם סמית' הערב מול הטורקיםצילום: FIBA.BASKETBALL

שמרה על הבית. הפועל חולון העפילה הערב (רביעי) לשלב הטופ 16 של ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, בזכות ניצחון ביתי דרמטי וחשוב על בשיקטאש הטורקית בתוצאה 68:74.

היה זה המשחק השלישי והמכריע בסדרת הפליי-אין בין חולון לטורקים, כאשר עד הערב המאזן ביניהן בסדרה עמד על שיוויון 1:1, כשכל אחת מנצחת את יריבתה בחוץ.

חולון, שהגיעה לסדרה עם יתרון הבייתיות, איבדה אותו כבר במשחק הראשון מול הטורקים שניצחו בתוצאה 73:72, וכמעט כבר הודחו אך הצליחו לחזור מפיגור דו-ספרתי גדול במשחק החוץ בטורקיה בשבוע שעבר לניצחון דרמטי.

גם הערב, הוכרעה המנצחת במשחק בין השתיים בתום דרמה גדולה כאשר שוב הייתה זו חולון שהפעם הצליחה לשמור על הבית ולנצח בצדק עם 68:74 שמעניק לה את הכרטיס לשלב הטופ 16.

למעשה, חולון השתלטה על המשחק החל מהרבע השני והצליחה לפתוח מספר פעמים פערים גדולים, אך הטורקים העיקשים לא ויתרו וכבר היו במרחק 2 נקודות בלבד, פחות מדקה לסיום המשחק. למזלה של חולון, הסלים נכנסו בצד השני ובהתקפה המכרעת הצליחה ההגנה לעצור את האורחים מטורקיה שמסיימים את דרכם במפעל האירופי מוקדם מהצפוי מבחינתם.

חולון שבעונה שעברה הגיעה עד לשלב רבע הגמר של המפעל היוקרתי, יכולה לעשות זאת גם השנה, כאשר בשלב הבא שיתקיים גם הוא בשיטת הבתים, תתמודד חולון עם קבוצה טורקית נוספת הפעם בדמותה של גלאטסראיי, לודביגסבורג מגרמניה והמנצחת בין דיז'ון מצרפת ל-VEF ריגה מלטביה. שתי הראשונות בבית יעפילו לרבע הגמר - חולון תעשה זאת שוב?