דוד ביטן
דוד ביטןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד מקווה כי עמיתו לסיעה חבר הכנסת ישראל כ''ץ יצליח להיכנס לנעליו של בנימין נתניהו, אם זה האחרון יחתום על עסקת טיעון עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

בראיון לרדיו 103FM טען ביטן כי "ישראל כ"ץ יצליח לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה בראשותו. אני לא אומר סתם, יש לו יכולת להקים ממשלה בלי בעיות - יש כבר דיבורים. ברקת, שהוא המועמד המוביל בסקרים, לא מסוגל".

"נתניהו יצר את הסיטואציה שיש סיכוי שהוא יפרוש, ובפוליטיקה הישראלית מתחילים לדבר. זה לא אומר שאנחנו פוגעים בו. הוא יצר את הסיטואציה ולכן לא יכול לבוא בטענות לאף אחד".

באשר לעסקת הטיעון עם נתניהו העריך ביטן כי "מה שהשפיע על נתניהו זה בעיקר המו"מ לעסקת טיעון עם מוזס. אם הוא יהפוך לעד תביעה נגד נתניהו זה יהפוך את תיק 2000 שכרגע לא שווה כלום לתיק משמעותי".

בצל הדיון המקדמי במשפטו ביטן הגיב לאפשרות שהמשטרה השתמשה בתוכנה של NSO נגדו ואמר כי הוא "מצפה מהיועמ"ש לעכב את התיק שלי, לבדוק את העניינים לגופם ולהעמיד אותי לשימוע חוזר".

"בלי קשר לתוכנת פגסוס, מההתחלה טענתי שהעדויות וההקלטות התקבלו שלא כדין. אלשיך חשב כנראה שלהילחם בחברי כנסת זו המלחמה בטרור", תקף ח"כ דוד ביטן.

בתוך כך, חבר הכנסת מהליכוד ישראל כ"ץ אמר בשיחות סגורות עם פעילי ליכוד, כי נתניהו בדרך החוצה. לפי הדיווח בכאן 11 כ"ץ הבהיר בשיחות עם פעילים שבכוונתו להתמודד על תפקיד היו"ר הזמני של המפלגה. וכי הוא מעריך שיצליח להרכיב ממשלה עוד לפני הפריימריז שיקבעו את היו"ר הקבוע. מלשכת כ"ץ נמסר: "לא היה ולא נברא".

ההתייעצות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עם עורכי דינו נמשכה היום שעות ארוכות, ונערכו התייעצויות גם עם קרובי משפחתו ועם מקורביו ויועציו. במסגרת הישיבות נבחנים כל הפרטים וכל האפשרויות. עם זאת, גם היום לא חלה כל התקדמות, ולמעשה אין כל משא ומתן של ממש או מתווה מוסכם חדש.

ההערכה בשני הצדדים היא כי קרובים יותר למשחק האשמות מאשר להכרעה על הסדר, ובכל מקרה יש הסכמה כי היממות הקרובות מכריעות לדעת אם יש סיכוי להסדר או לא - כשכל יממה שחולפת מקטינה את הסיכוי שיהיה כזה.

גורם בסביבת היועץ המשפטי לממשלה התבטא אתמול (רביעי) באופן נחרץ נגד הסדר הטיעון עם בנימין נתניהו, ואמר: "לא קורה כלום ולא יקרה כלום". דברי הגורם נאמרו על רקע השיחות הקדחתניות של נתניהו עם סנגוריו עו"ד עמית חדד ועו"ד בועז בן צור שמתקיימות משעות הצהריים.

לפי הדיווח בחדשות 12, בצוות ההגנה של נתניהו יש חילוקי דעות באשר לכדאיות ההסדר. עורכי הדין חדד ובן צור סבורים שמדובר בהסכם טוב, אפילו חלומי, ואילו עורך הדין של משפחת נתניהו יוסי כהן חושב שהסדר כזה הוא טעות קשה. לדעתו העסקה תפגע במוניטין של נתניהו: "הודאה של נתניהו זה כתם למורשת שלו". לאור כל זה, יש סימני שאלה גדולים באשר להיתכנות העסקה בתקופת מנדלבליט, ואולי אף להיתכנות ההסדר בכלל.

גם היום החשש העיקרי של נתניהו מההסדר הוא האפשרות שבית המשפט יקשיח את העונש המוסכם בין הצדדים בבואו לגזור את הדין. כך, במקום שהעונש שיקבל יוכל להיות עבודות שירות - הוא עלול להיות חשוף לספוג עונש של מאסר בפועל שממנו הוא כל כך רוצה להימנע.

כבר שלשום דווח שמנדלבליט "התקרר" וכי הסיכויים להסדר טיעון נמוכים. גורמים בסביבת היועמ"ש הסבירו שמנדלבליט מעט נסוג מעמדותיו באשר לכדאיות ההסכם גם בשל הביקורת הציבורית על ההסדר וגם בשל "ביקורת מבית".