חיים ולדר
חיים ולדרצילום: כאן 11

בפתח ביתו של יו"ר הוועדה הרוחנית של העיתון יתד נאמן, הרב נתן זוכובסקי, הושלכו באישון לילה (חמישי) ספרי חיים ולדר כשעליהם בין השאר הכיתוב "הרב זוכובסקי, דם הנפגעת הבאה על ידך".

הספרים הונחו בפתח ביתו כמחאה על ההספד שאמר בלוויתו של ולדר, ועל יחס הכבוד שקיבלו ולדר למחרת בעיתון החרדי הנפוץ יתד נאמן. "רצחת את שפרה הורביץ", נכתב על אחד הספרים.

בנוסף, על דלת ביתו נתלה מכתב החתום בידי ש.ל., אחת מנפגעות ולדר. "לפני שלושים יום נרצחתי על ידך פעם שניה בחיי שאינם חיים", נכתב.

"כאשר אתה, כבוד הרב הראשי של יתד נאמן, התייצבת באותו ערב להספיד בדמעות תנין, את אותו אחד שהחריב את חיי ואת חיי בנות רבות אחרות, ובחרת להעניק לו את הכבוד הכי גדול שאפשר, וידאת בזה את המוות הסופי שלנו", ציינה.

"ולמחרת, עוד טרם הספקנו להתאושש ולנסות להרים את עצמנו, במקום להתעשת ולהצניע, לנסות לגלות מבוכה כלשהי, נתת הוראה ללבלרי עיתונך לחלוק לו כבוד מדומה ומנופח, ובכך למעוך ולרמוס את טיפת צל כבודנו האחרון שנותר, כאשר קיבלנו בזה חותמת ברורה וכואבת שאף לא אחד מהרבנים מאמין לנו, ואין מי שמעוניין למנוע את המשך הרציחות הנעשות במחשכים חדשים לבקרים", נכתב.

"כבוד הרב, בעיניים דומעות מבקשת אני להעניק לך בזה תשורה שחורה זו, בשמי ובשם נפגעות רבות אחרות, שלדאבון לב במהלך ימים אלו מחשבות על עת את קץ ימינו שהרי העברת להם מסר צלול שחיי אדם באשר הם נמוכים מקליפת שום. אלו הם מאות ספרים שאספנו מבתיהם של משפחות יקרות, שבניגוד אליך ולעיתונך, בחרו כן להאמין לנו, והשליכו את המוצגים הדוממים הללו מבתיהם, מתוך הכרזה ברורה: חיינו וחיי בנינו ובנותינו קודמים", כך ש.ל.

אביגיל היילברון, מייסדת "לא תשתוק" שחשפו ב"הארץ" את העדויות על ולדר, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "זה נורא. לא יודעת מי עשה את זה, אבל מישהו עשה את זה והרחוב החרדי עדיין במלחמה. אם אתם שואלים אותי, זה ההסבר שלי למה שקורה כאן בעניין הרב זוכובסקי: מדובר באיש ישר ותמים של 'הדור הקודם' מה שנקרא, מנותק מכל המידע שהצעירים חשופים אליו. דאגתי לשלוח לו בפקס מכתבים של רבנים נגד ולדר, אין לו מייל ובטח לא אינטרנט".

לדבריה, "ביום הלוויה, ניסיתי להבין מה קרה לו שם, ואיך זה שהוא הספיד ככה, וכביכול חזר בו אחרי שהעיף את ולדר מיתד נאמן. אני משערת שזאת האופציה הכי הגיונית: אולי הרב זוכובסקי לקח את ההתאבדות של ולדר על מצפונו האישי. כי ביום ההוא שהם העיפו אותו מהעיתון ולדר אמר להם שוב ושוב 'אם תעיפו אותי מהעיתון, אני מתאבד'. ואז הוא באמת התאבד".