חיים פריילכמן, יו"ר חבר הנאמנים של התלמוד הישראלי מסכם באולפן ערוץ 7 את השבוע הראשון של קייטנת התלמוד הישראלי בניצוחם של הצמד ויהונתן.

פריילכמן מספר על היענות מרשימה לתכנים שאסי ויהונתן מעלים למסך עבור הילדים, כאש היעד הוא תכניות ותכנים ראויים ואיכותיים לילדים בבידוד, וגם להורים. כל זאת בשילוב צחוק אותו הוא מגדיר כ"צחוק לימודי" המעביר את המסרים הישראליים והיהודיים מתוך חיבור של כיף והנאה.

בדבריו מדגיש פרייליכמן את מה שהוא מגדיר כגדלותם של אסי ויהונתן, היכולת לחבר תכנים ואנשים איכותיים ומוכרים בדרך לליבם של הילדים, מה שתוצאותיו ניכרות בחיבור אל עולם הערכים שמקורו בתלמוד ומגיע עד ימינו אלה.

על הדרך המיוחדת בה מחברת התלמוד הישראלי את לימוד הדף היומי לעולמם של הילדים על השירים המשחקים והריקודים שבו, מספר פרייליכמן על לידתו של הרעיון אצל מאיר יעקבסון, היזם העומד מאחורי הפרויקט גם כלכלית. היה זה כאשר בנו היה לפני בר מצווה ונתקל בקושי ללמוד את דף הגמרא כפי שהוא וכדי להקל עליו נלקח מכל עמוד קטע שמתאים וניתן ללמד אותו ילדים. בלימוד שיטתי ורציף התחבר הש"ס כולו. במתכונת זו נכתבה סדרת שבעת כרכי התלמוד הישראלי שיצאה לשיווק ברשתות הספרים המוכרות.

אבי רט, הסופר והמחנך ערך את המהדורה על פי סדר הדף היומי כאשר ניתן כך לשלב בין לימוד הדף היומי של האב או הסב לבין לימוד הסוגיה הרלוונטית לילד וכך ניתן גם לקיים סיום משותף ללומדים בני הדורות השונים.

בנוסף מופיעים בעמודי התלמוד הישראלי פרטי מידע היסטוריים וגיאוגרפיים על אישים ואתרים ברחבי ארץ ישראל, כערך מוסף ללימודם של הילדים בבית הספר ובבית בפני המשפחה כולה. פרייליכמן מציין כי לפחות מאתיים מוסדות חינוך הפכו את התלמוד הישראלי לחלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים אצלם.

עם זאת הוא מציין כי הקורונה הכתה גם במיזם כאשר הקהילות הרבות ובתי הספר הרבים הלומדים במשותף את החומר הנלמד עברו מלימוד חווייתי משותף ללימוד מקוון, אך במתכונת זה נוספו גם קהילות ברחבי העולם.

לקראת הקיץ מפיק מיזם התלמוד הישראלי חוברות לימוד המבוססות על נשאי לימוד ממוקדים, כאשר לכל חוברת מצורף גם סרטון אליו ניתן להגיע דרך גוגל. בנוסף הופקה סדרת סרטים נוספת העוסקת בסוגיות התלמוד הישראלי להגברת החוויה שבלימוד המשותף והאישי.