אליהו קיי הי"ד
אליהו קיי הי"דצילום: רוני נתן / באדיבות המשפחה

שלום סיון, שמי ברק פיטוסי. אני חייב לספר לך סיפור מרגש וקצת הזוי שקרה לי היום. בעצם זה לא קרה היום אלא לפני חצי שנה, בערב חג השבועות. קניתי נעליים בחנות בירושלים, וכשבאתי לשלם הייתה לי תקלה עם הקוד של כרטיס האשראי.

אנשים מחכים אחרי בתור, ערב חג, והמוכר מנסה שוב ושוב ואני קצת נבוך ומנסה למצוא פיתרון... ואז הבחור שמאחורי בתור הציע בעדינות לשלם במקומי, ושאני אחזיר לו אחר כך. 'חבל, אנשים מחכים, אני אשלם עליך ותחזיר לי בביט', הוא אמר.

רשמתי את מספר הטלפון שלו ואת שמו, וכשיצאנו מהחנות ביקשתי ממנו שיחכה ואני אבקש מאישתי שתעביר לו, כי אין לי את האפליקציה הזו בפלאפון. הרי הוא לא מכיר אותי, ולמה שאני אלך בלי להחזיר. הוא חייך ואמר לי: 'שטויות, הכל בסדר, תגיע הביתה ותעביר לי, בנחת'. הודיתי לו מעומק הלב ונפרדנו.

שכחתי לגמרי מכל העניין וגם את שמו לא זכרתי. הערב אישתי אומרת לי: 'זוכר שקנית נעליים והיה בחור ששילם עליך? זוכר איך קראו לו? תסתכל על התמונה בווטסאפ, זה אלי קיי, העולה החדש, החייל הבודד, שנהרג בפיגוע ליד הכותל'. אני מסתכל על הסלולרי ונופל לי האסימון... כמה טוב הוא הקרין, כמה נחת וביטחון והארת פנים. ואיזה איחול לחג הוא הוסיף לי בהתכתבות הקצרה בינינו.

אשמח לפרסם את הדברים לעילוי נשמתו, וגם כדי שמשפחתו וחבריו יכירו את הסיפור.