משה פייגלין
משה פייגליןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת 'זהות' לשעבר ופעיל הליכוד משה פייגלין תומך בחתימת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על עסקת טיעון, חרף אמונתו כי הוא חף מכל פשע פלילי.

"נתניהו שיחד והפר אמונים, בדיוק כמו שהנשיא לשעבר קצב - אנס", אמר משה פייגלין היום (שישי). "ואולם נראה שלנתניהו, מספיק שכל להבין בזמן, שהצדק אינו אחד מהכלים בבריכת הכרישים שלתוכה הושלך", הוסיף. "בשלב הזה אין הם יכולים להרשות לעצמם להפסיד".

לדבריו, "קצב, שלא מסוגל היה למחול על כבודו ודחה את עסקת הטיעון, שילם על כך בשנים ארוכות בכלא. נראה שנתניהו לא מתכוון לעשות את אותה טעות".

אולם, "אשמתו האמיתית היא, שלא איפשר בעבר לרוקן את מימי הבריכה הזו (שינוי שיטת בחירת השופטים, פסקת ההתגברות, פיצול משרד היועץ ועוד)", כך משה פייגלין.

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד מקווה כי עמיתו לסיעה חבר הכנסת ישראל כ''ץ יצליח להיכנס לנעליו של בנימין נתניהו, אם זה האחרון יחתום על עסקת טיעון עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

בראיון לרדיו 103FM טען ביטן כי "ישראל כ"ץ יצליח לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה בראשותו. אני לא אומר סתם, יש לו יכולת להקים ממשלה בלי בעיות - יש כבר דיבורים. ברקת, שהוא המועמד המוביל בסקרים, לא מסוגל".

"נתניהו יצר את הסיטואציה שיש סיכוי שהוא יפרוש, ובפוליטיקה הישראלית מתחילים לדבר. זה לא אומר שאנחנו פוגעים בו. הוא יצר את הסיטואציה ולכן לא יכול לבוא בטענות לאף אחד".

באשר לעסקת הטיעון עם נתניהו העריך ביטן כי "מה שהשפיע על נתניהו זה בעיקר המו"מ לעסקת טיעון עם מוזס. אם הוא יהפוך לעד תביעה נגד נתניהו זה יהפוך את תיק 2000 שכרגע לא שווה כלום לתיק משמעותי".

בצל הדיון המקדמי במשפטו ביטן הגיב לאפשרות שהמשטרה השתמשה בתוכנה של NSO נגדו ואמר כי הוא "מצפה מהיועמ"ש לעכב את התיק שלי, לבדוק את העניינים לגופם ולהעמיד אותי לשימוע חוזר".

"בלי קשר לתוכנת פגסוס, מההתחלה טענתי שהעדויות וההקלטות התקבלו שלא כדין. אלשיך חשב כנראה שלהילחם בחברי כנסת זו המלחמה בטרור", תקף ח"כ דוד ביטן.