ארכיון
ארכיוןצילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

בדרך לפירוק או תכנית הבראה? יממה לפני תום מועד העברת דמי הרצינות של איש העסקים הצרפתי התמהוני, סטפן מלול המיועד לרכוש את בית"ר ירושלים מידיו של משה חוגג, כינסו הערב (מוצאי שבת) יו"ר בית"ר ירושלים , אלי אוחנה, והנאמן, יצחק יונגר, את סגל הקבוצה והצוות המקצועי, בעקבות המצב הכלכלי אליו נקלע המועדון.

יומיים לפני המשחק היוקרתי והחשוב בתחתית מול היריבה המרה, הפועל תל אביב במסגרת ליגת העל בכדורגל, הסבירו הנאמן עו"ד יונגר והיו"ר ושחקן העבר אוחנה את המצב הקשה אליו נקלעה הקבוצה בעקבות סירובו של הבעלים הנוכחי משה חוגג לשחרר את המועדון ומאידך להשקיע כספים בקיומו התקין.

בשיחה עצמה הסביר אוחנה לשחקנים את המצב, ופירט מהם הצעדים הנדרשים על מנת שהמועדון ימשיך להתקיים מבחינה כלכלית. יונגר פירט את המטרה, לפיה הרצון הוא לערוך קיצוץ של 25 אחוז מהמשכורות, כאשר שחקן שיקצץ ויקבל הצעה גבוהה יותר יוכל למצוא לעצמו קבוצה על מנת לעבור אליה.

בשיחה עצמה אמר אוחנה: "קיווינו וניסינו בכל דרך לא להגיע למצב הנוכחי, אבל בסופו של דבר זאת הסיטואציה ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, ניאלץ להוציא לפועל תוכנית קיצוצים במועדון. אנחנו ערים למה שקורה, ויודעים שהמצב עכשיו הוא לא אידיאלי בלשון המעטה. אני איתכם באותה הסירה, אבל כרגע אין שום ברירה אחרת מעבר לצעדים הנוכחיים".

יונגר הוסיף: "במהלך החודשים האחרונים ניסינו לעשות הכל כדי לא להגיע למצב הזה, כל הצעדים שנעשים הם בשיתוף הבקרה התקציבית וההתאחדות, שמודעות למצב הנוכחי, והצעדים האלה הם גם מעבר לבטוחות שימומשו. המטרה היא לקצץ אך במידה ויגיע רוכש - גם להחזיר את הכספים. אנחנו מנסים לעשות דברים, אבל אי אפשר להתחייב על זה".

"אנחנו מנסים לבדוק אפשרויות נוספות אם העסקה לא תצא לפועל. זה מסביב לשעון. זאת הקבוצה עם הכי הרבה קהל בארץ, אבל אף אחד בישראל, גם בגלל כל מיני סיטואציות בעולם העסקים, לא התעניין ברכישתה. המחיר של חוגג לא היווה בעיה".

"בסיטואציה הזאת התקבלה החלטה שבגלל מועד העברות והרכישה צריך לבוא ולהגיד לכם מה קורה. המצב לא בטוח, ולכן התקבלה החלטה לתוכנית הבראה שתנסה להגיע לסוף העונה. בסוף תנסו לשים את אי הבהירות בצד, ותשאירו את ביתר בליגה. אני פונה לוותיקים לעודד את הצעירים. זה תלוי בכם".