אומנות סובבת יער
אומנות סובבת יערצילום: סיגל בוריה

עונת החורף הגשום והקר, היא העונה הכי קסומה לצאת בה לטיול קצר באזור חבל מודיעין ויער בן שמן. האזור כולו רענן ומקושט במרבד עשב ירוק בוהק של אחרי הגשם, עם הצצה לסימני פריחה בין העצים הרחוצים.

לכבוד כל הטוב הזה – מציעים בתיירות חבל מודיעין מספר מקומות מופלאים לטיול ואחריהם – מפגשים עם אמניות שגרות במרחב הכפרי של האזור. לכל אחת מהאומניות תשוקה מיוחדת לטבע וליער הסובב אותן וכעת הן פותחות את דלתן למפגשי אמן ללא תשלום.

מסלול נחל מודיעים הוא מסלול מעגלי של כ-5.5 ק"מ לאורך נחל מודיעים. בו ניתן למצוא פריחה מקסימה של רקפות ונרקיסים ובו גם יפגשו את מצוק שילת, המצוק הטבעי הגבוה ביותר באזור והמוכר לרבים כאתר סנפלינג.

עוד מקום נהדר בו ניתן להתרשם מפריחת הנרקיסים וריחם המשכר הוא שטח הנמצא בסמוך לאנדרטת "אגרוף ורומח" באזור גבעת כ"ח. השטח כולו זרוע נרקיסים ורקפות, שגם הן יפרחו בקרוב, ומהווה את המקום המושלם לפיקניק בטבע. חשוב לשים לב, שאין שביל מסודר – ולכן, יש ללכת בזהירות בכדי לא לרמוס את הפרחים.

פריחה אזורית נוספת היא פריחתו של האיריס הארץ ישראלי אותו ניתן למצוא בשולי יער בן-שמן ותל חדיד וליהנות מיופיו. מדובר בפרח האופייני מאד לתקופת החורף ומאופיין בפריחה לבנה עם פס צהוב במרכז.

לאחר הטיול המקסים באזור - ניתן להגיע לאחד ממפגשי האמן שמתקיימים במהלך התקופה.

אצל קסניה טופז בלפיד, ניתן יהיה ללמוד על אומנות בוטנית ולהתרשם מציוריה היפיפיים.

סיגל בוריה, היא בעלת סטודיו, חנות לאמנות עם יצירות קרמיקה מופלאות, שוזרת פרחים ואפילו רקדנית – ובמהלך החודש הקרוב היא תפתח את ביתה למפגש אמן והשראה בישוב לפיד. מיכל בן יוסף ממושב בית נחמיה, היא יוצרת כלי שולחן מקרמיקה, במפגש איתה היא תדגים איך יוצרים כלי מכיל על הגלגל ותספר על המסע שעובר הכלי משלב ההכנה ועד הגשתו על שולחן האוכל. בנוסף תתקיים גם מכירה מכליה.

מפגש אמן בנושא אמנות בוטנית – קסניה טופז. פרטים נוספים: 054-7222541

מפגש אמן והשראה – סיגל בוריה. פרטים נוספים: 052-3421275

מפגש אמן בנושא קרמיקה – מיכל בן יוסף. לפרטים נוספים והרשמה: 054-2133162

כדי לגלות עוד פינות חמד, מסלולי טיול ומקומות לאכול בחבל מודיעין, מוזמנים להיכנס לאתר עמותת תיירות חבל מודיעין: www.thm.org.il