לפעמים ככה פוליטיקה נראית. אילוסטרציה.
לפעמים ככה פוליטיקה נראית. אילוסטרציה.צילום: iStock

אם חשבתם שבכנסת יש דיונים סוערים, מסתבר שיש מקומות שלוקחים את זה כבר צעד אחד קדימה. מחלוקת על בחירת דובר הפרלמנט בהונדורס הובילה לקטטה אלימה ולהאשמות על "בגידה" מקרב הנשיאה הנבחרת.

הרקע לקטטה היה תהליך הבחירה של הנשיאה החדשה של הונדורס- סיאומורה קאסטרו. קאסטרו, שעתידה להיות האישה הראשונה שתכהן בתפקיד, נבחרה רק לאחרונה לתפקיד ובינתיים מנסה לייצב את הממשלה שלה בעזרת הבטחות למפלגות שונות.

הקטטה החלה לאחר בחירתו של ג'ורג' קאליקס לתפקיד דובר הפרלמנט. לדברי המוחים, קאסטרו ומפלגתה סיכמו איתם שמי שיקבל את התפקיד יהיה לואיס רדונדו מהמפלגה שלהם. אמנם בפועל, חלק מאנשי מפלגתה של קאסטרו מרדו ונתנו את קולם למפלגה היריבה דבר שהוביל לפרץ המהומות.

קאסטרו התייחסה לתקרית בחומרה וצייצה בטוויטר כי "הבגידה הושלמה". גם בעלה של קאסטרו, מנואל סלאיה, כתב בטוויטר כי "בחירתו של קאליקס לא תכובד והבוגדים יגורשו". סלאיה, איננו זר בעצמו לעולם הפוליטי לאחר שכיהן כנשיא הונדורס בעצמו לפני כ15 שנה.

בסרטון מהקטטה ניתן לראות את אנשי מפלגתה של קאסטרו דופקים על השולחן ואף זורקים חפצים לאחר בחירתו של קאליקס, עד לרגע בו אחד האנשים עולה לבמה ומנסה להגיע באלימות אל הדובר החדש. לבסוף המאבטחים הצליחו להרגיע את הניצים והאירוע המשיך עם צעקות מחאה והנפת דגל מפלגת ה"ליברה", מפלגתה של קאסטרו.