יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ) מברך על הקמת ועדת החקירה בפרשת הצוללות וכלי השיט.

בראיון לרשת ב' סיפר גולן: "לא יודע למה בנט נמנע. גם בתקופתי כסגן הרמטכ"ל לא ידעתי להסביר דברים באופן רציונלי. ישראל עברה השחתה עמוקה במרחב הציבורי בשנים האחרונות. מי כמוהו, שהגיע מלשכת נתניהו יודע כמה ההשחתה עמוקה".

על התנגדות שקד לאישור הוועדה אמר גולן: "לא הבנתי את הטיעונים בימינה. שקד בונה על קהל תומכים לא קיים. אם היא רוצה לדאוג לעתידה הפוליטי, היא צריכה להיות בחזית המאבק נגד השחיתויות ובעד השוויון האזרחי. יש לזה פוטנציאל יותר גדול מלתמוך בליכודניקים".

סגן השרה יאיר גולן הגיב על תקיפת פעילי השמאל סמוך לגבעת רונן בשומרון: "יש פה אנשים שהם פורעים שפלים, פחדנים, אומנותם היא לנתץ מצבות, להרוס רכוש של חפים מפשע ולפגוע בהם. לרוצץ את ראשו של אדם בן 70 זו בושה וחרפה. הם צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח".

כאמור, הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט.

ראש הממשלה נפתלי בנט נמנע בהצבעה, ואילו שרת הפנים איילת שקד התנגדה. "תפיסתי הבסיסית היא שממשלה צריכה למשול, ואם היא לא מושלת לשביעות רצון הציבור - הציבור יחליף אותה בבחירות", אמר בנט. "בימינה יש שלושה שרים - כהנא הצביע בעד, שקד נגד ואני בוחר להימנע".

שקד שהתנגדה אמרה "מה ועדת חקירה כזו תעשה? ועדות כאלה קובעות פרוצדורות וקובעות הלכות שבסופן יצמצמו את מרחב הפעולה של הדרג המדיני. לוועדות כאלה יש אפקט מצנן מאוד על מקבלי ההחלטות", אמרה שקד. השר אלקין תמך בהקמת הוועדה אחרי ששר הביטחון בני גנץ הבהיר שלא תהיה פגיעה בנושאי ייסוד ביטחוניים.

שר המשפטים גדעון סער הציע לממשלה, על דעתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, כי הוועדה תורכב מחמישה חברים.

השר לשירותי דת מתן כהנא הצביע בעד ואמר "בחודשים האחרונים העמקתי בסוגייה. מתוך הכרות עם עולם הרכש האסטרטגי בצה"ל הגעתי למסקנה כי בפרשיית הצוללות יש דברים שראויים להיחקר בצורה מעמיקה. הדברים נוגעים בקודש הקודשים של בטחון ישראל".