זירת האסון במירון
זירת האסון במירוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (א') את המתווה לפיצוי משפחות הרוגי האסון בהר מירון, ביוזמת שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער.

45 המשפחות יקבלו 500 אלף שקל על כל הרוג באסון הכבד - ויקוצצו להן כל קצבאות הביטוח הלאומי, בשל העובדה שהפיצוי יהווה הכנסה בסדר גודל כזה שמבטל את הזכות לקצבאות השלמת הכנסה, נכות, מזונות ועוד.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בעקבות ההחלטה כי "יש לוודא בנוסח החלטת הממשלה שהפיצוי למשפחות נפגעי אסון מירון לא יבוא על חשבון קצבאות הביטוח הלאומי המגיעות למשפחות על פי חוק. כמו כן, יש לגבש בהקדם פיצויים לפצועים ולמי שמתמודדים עם פוסט טראומה ומצוקות נפשיות כתוצאה מהאסון".

השר ליברמן אמר כי "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

השר סער: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".