עו"ד עטרי . ארכיון
עו"ד עטרי . ארכיוןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עורך הדין אריאל עטרי, מיצגם של בני משפחת סנדק, מבקר בחריפות את הכוונה לסגור את תיקי החקירה נגד השוטרים שהיו מעורבים במותו של אהוביה ז"ל, ומנגד להגיש כתב אישום נגד הצעירים שנסעו ברכב בו נסע אהוביה.

"עדיין לא התקבלה החלטה סופית", מדגיש עו"ד עטרי בראשית דבריו ומציין כי במרוצת השנה האחרונה עלו שמועות שכאלה מספר פעמים. "עד שלא נשמע את הדברים מפי היועמ"ש לא נוכל להתייחס".

עם זאת, מדגיש עטרי כי העובדה שהיועמ"ש מסיים את הקדנציה שלו בלי החלטה עד לרגע זה, או עם החלטה שתינתן רק בימים האחרונים לכהונתו, מטרידה ומעוררת אי נוחות עצומה כי החומר מונח לפניו כבר הרבה זמן, הליכי בדיקת נסיבות המוות הסתיימו לפני שמונה חודשים והוא יכול היה לקרוא את החומר בתוך שעות ספורות אבל הוא לא עשה את זה".

"ראינו את החומר כי הוא הוגש במסגרת הליך חקירת סיבת המוות, כך שאנחנו יודעים במה מדובר וחבל מאוד שזו החלטה שמחכה לשנייה האחרונה, בפרט כשהיועץ המשפטי לממשלה יודע היטב עד כמה המשפחה טרודה ועד כמה העיכוב מדיר שינה מעיניהם, ובכל זאת הוא לא פרסם את ההחלטה עד עכשיו ודואג לשמועות על ההחלטה המסתמנת".

עטרי קובע כי מנדלבליט "היה אמור לקבל את ההחלטה מזמן. אם יש לו החלטה שיאמר אותה בקולו, שיגיד שהוא מחליט לסגור את התיק ואנחנו נגיש מיד ערר על ההחלטה, אבל אז יהיה לפנינו חומר החקירה, מה שלא מונח לפתחנו עכשיו, ונוכל להתייחס בצורה רצינית. כרגע לגופו של עניין קשה להתייחס".

על המניע שיתכן והוא המוביל את היועמ"ש לאותה השתהות, מעריך עטרי כי "היועמ"ש מבין שהכרעה בתיק הזה היא בעייתית. בתיק של שחור ולבן הוא היה מפרסם החלטה מזמן. זה אומר שגם לו יש ספקות". האם יתכן ומדובר בלחצים לא ענייניים? "תמיד יש לחצים לא ענייניים", משיב עטרי המדגיש כי השאלה היא עד כמה אותם לחיצים יכריעו בהחלטה.

"אני מתקשה לחשוב על סיבה אחרת לעיכוב" הוא אומר על השערתו לגבי ספקות שיש למנדלבליט עצמו ומזכיר כי מדובר גם בעינוי דין כלפי השוטרים. "אולי יש לו השגות על התנהלות מח"ש ועל התנהלות המשטרה. את זה נוכל לדעת רק כשנקבל את חומר החקירה".

האם יתכן וזיהום זירת האירוע הוא הסיבה לעיכוב? "היה זיהום בפועל, וזו הבעיה הגדולה שלנו ושל היועמ"ש. אנחנו יודעים ברמה גבוהה של הסתברות שהשוטרים שהיו שם תיאמו עדויות. לא בוצע תחקור מידי במקום. כאן זה לא נעשה. בערב האירוע הם הוזמנו למח"ש ונשלחו הביתה. מח"ש מאפשרים להם יומיים לתיאום עדויות ובמח"ש טענו שלא ידעו על טענת ניגוח הרכב. זה היה שקר וכזב כי הוכחנו שכבר בשעה 2-3 הנערים טוענים לניגוח הרכב. זו התנהלות שמעוררת אי נוחות עצומה והשאלה אם יתכן ובגלל הזיהום לא נאספו די ראיות לתיק נגד השוטרים. עם זה נצטרך להתמודד אחרי שתתקבל ההחלטה".