עו"ד נתנאל רוט
עו"ד נתנאל רוטללא קרדיט

חייו של שמוליק מתחלקים לשניים: עד לתאונת הדרכים שחווה ואחריה. עד גיל 22 היה לצעיר מן השורה, מלא שמחת חיים ושאיפות גדולות. חייו נסעו על מי מנוחות והוא עשה חיל בעבודתו כשהוא זוכה למעמד חברתי גבוהה ואהוב על כל סובביו. ואז הכל השתנה בחדות.

את השניות הגורליות הוא לא זוכר עד עצם היום הזה. מסך ערפל מטשטש את זיכרונו על אותם רגעים. הוא רק זוכר את עצמו מובל על אלונקת שדה כשמעליו רוכנים פרמדיקים דאוגים. הוא עבר שיקום בבית החולים ושב לביתו לחיק המשפחה.

כעבור תקופה מאז האירוע הטראומתי חש שמוליק כי אישיותו אינה כתמול שלשום. הן במובן הפיזי והן במובן הנפשי. ההשלכות מהתאונה השפיעו עמוקות עליו ועל יכולותיו והוא הבחין כי הוא אינו מסוגל להניב את אותם תפוקות שהיה רגיל אליהם.

יתירה מזאת, הוא נזקק להוציא כסף רב על טיפולים במסגרת השיקום האורתופדי לצד שירותים מיוחדים אליהם הוזקק כדי לטפל בלקויות נוירולוגיות ונפשיות מהם סבל.

כמו כל אזרח במדינת ישראל, פנה שמוליק את מה שנתפס בעיניו ככתובת האולטימטיבית למצוקתו: הביטוח הלאומי.

אך לאכזבתו הוא שב משם במפח נפש כאשר בקשתו נדחתה על הסף על ידי הגורמים הרלוונטיים.

כך עברו להם עשור ומחצה, במהלכם בנה את חייו, עקב בצד אגודל, בצל ההתמודדות המורכבת עם השלכות התאונה. שמוליק כבר התייאש מהסיכוי לראות שקל אחד מהמדינה למרות זכאותו על פי חוק, אבל אז הגיע המפנה.

כשהוא בן 37, הכיר שמוליק דרך חבר משותף את משרדו של עו"ד נתנאל רוט. החבר המליץ לו לבדוק שוב את זכאותו ואת האפשרויות העומדות בפניו לקבל קצבה ותמיכה מהביטוח הלאומי בעקבות הסבל שחווה.

כמי שכבר חווה אכזבה בחייו לא תלה שמוליק תקוות גדולות באופציה החדשה, אך להפצרותיו של החבר נענה והגיע לפגישה עם עורך הדין רוט. עד מהרה התחוור לו כי מה שהיה לא יהיה עוד.

במקום התמודדות של יחיד שאינו מתמצא דיו בבירוקטיה והדרישות הרלוונטיות, הפעם היה מי שיסביר לו היטב מה נדרש ממנו לטעון, להעצים את הביטחון העצמי לדרוש את המגיע לו בחוק וכדין ולא להיכנע לניסיונות ההתשה המוכרים.

לאחר שלמדו היטב את התיק פנה שמוליק שוב לביטוח הלאומי בתביעה להכרה בפגיעה שנגרמה לכושר העבודה שלו מאז התאונה. עו"ד מטעם המשרד התלוותה אליו בכל שלב, החל מהגשת המסמכים ועד הופעה יחד עימו בכל ועדה רפואית, עורכת הדין שטחה את טענותיו הרפואיות של שמוליק בפני רופאי הועדות וליוותה את תיקו באופן צמוד לכל אורך הדרך.

שמוליק זכה להדרכה מפורטת ומקצועית וכך צלח שלב אחר שלב עד לסיומו של ההליך.

עשרה חודשים חלפו מאז הפגישה הראשונה במשרדו של עו"ד רוט ושמוליק ניצב שוב על מפתן הדלת. את העיניים הכבויות החליפו תקווה גדולה ושמחה. באותו יום אושר עבורו בביטוח הלאומי קצבת נכות כללית על סך של 6,181 שקל לחודש לכל החיים!

הסיפור הזה חשוב כדי ללמד אותנו לא להתייאש אף פעם מלדרוש את המגיע לנו כדין על פי חוק. גם אם יש מי שמנסים להתחמק מלמלא את חובתם ומתישים אותנו בתהליך, ניתן להיעזר באנשי מקצוע וכמו בסיפור הזה לקבל סכום משמעותי מאוד שיחפה ולו במעט על הקושי העצום בנכות מפציעה או מכל אירוע אחר.