אוהדים באליפות אפריקה
אוהדים באליפות אפריקהצילום: רויטרס

טרגדיה עצומה באליפות אפריקה בכדורגל המתקיימת בקמרון. אסון חמור התרחש באצטדיון אולמבה ביאנודה שבקמרון. היה זה רגע לפני משחקה של הנבחרת המארחת של אליפות אפריקה בכדורגל מול איי קמורו בשלב שמינית הגמר, כאשר אלפים צבאו על שערי הכניסה לתחומי האצטדיון וגרמו למותם של 8 אוהדים שנמחצו למוות.

המשחק התנהל כרגיל וקמרון ניצחה בתוצאה 1:2 את איי קומורו שנאלצה לעלות לשחק ללא שוער, אך רק שעה לאחר מכן נודע גודל האסון שהתרחש לפני המשחק.

אל 8 ההרוגים הצטרפו גם עשרות פצועים, כאשר ההערכות מדברות על כ-40 אוהדים שפונו לבתי החולים במקום בדרגות שונות.

נשיא ההתאחדות האפריקאית, כינס מסיבת עיתונאים חריגה ואמר: "תנחומים למשפחות ההורגים ואיחולי החלמה לפצועים. אנחנו אמונים על שמירת הביטחון של כל האוהדים. יש אפס סובלנות לגבי מצבים בהם אנשים נפצעים ונהרגים באצטדיון. אנחנו צריכים לבצע פעולות חירום. לכן ביקשנו דו"ח חקירה של מה בדיוק קרה שיוגש עד יום שישי, כדי לוודא שדברים כאלה לא יקרו שוב".

עוד אמר הנשיא מוסטפה: "אנחנו כאנשי ההתאחדות האפריקאית צריכים לקחת אחריות על מה שקרה ולא להשליך אותה על אחרים. אסור שמה שקרה באולמבה יחזור. סיירתי באצטדיון אולמבה במקום שבו אירע האסון. הדבר הראשון שאנחנו יכולים לעשות הוא לסגור את אצטדיון אולמבה עד הודעה חדשה והוא לא יארח את משחק רבע הגמר ביום ראשון הקרוב".