הרב שלמה חיים הכהן אבינר
הרב שלמה חיים הכהן אבינרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, שוחח עם אברהם סנדק, אביו של אהוביה סנדק ז"ל, וקרא למשטרה להודות בטעויותיה בפרשה.

שיחת הטלפון התקיימה בעקבות הדיווחים השבוע כי בכוונת היועמ"ש אביחי מנדלבליט להורות על סגירת התיק כנגד השוטרים אשר חשודים בהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל לפני כשנה וכן כי בכוונתו להורות על הגשת כתבי אישום כנגד הנערים אשר ניצלו בתאונה.

"אין לנו תקוות יתר לגבי המשפט על חקר מותו של אוהביה סנדק", אמר הרב אבינר לאחר השיחה עם סנדק האב. "זה לצערנו לא מה שהרב קוק אמר שהמשפט בישראל הוא קודש קודשים. יחד עם זה אנחנו שמחים מאוד שיש משטרה ויש משפט, גם אם הם לא שלמים כי זה מונע ש'איש את רעהו חיים בלעו'".

לדברי הרב אבינר, "אם נכונה השמועה שמתכוונים לסגור את התיק נגד השוטרים ואדרבה להגיש כתב אישום נגד הנערים, או בגלל שהם סיכנו חיי אדם בנתיב תחבורה, או עבירות אחרות, אז אנחנו חושבים שזה משפט מעוות. הרי בסופו של דבר מת בן אדם, ומשמת בן אדם תמיד יש חקירה. גם אם משהו תוקף אותך ברחוב, מנסה לירות עליך ואתה הורג אותו, ואתה מיליון אחוז צודק – אתה בכל זאת חייב להיחקר כי הרגת בן אדם".

בהמשך דבריו מונה הרב אבינר את הבעיות בהתנהלות המשטרה במהלך חקירת האירוע. לדבריו, "אנחנו רואים שבהתחלה לא הייתה חקירת מצ"ח, וגם אחרי שהייתה, החקירה נמשכה שנה שלמה. בהתחלה היו גרסאות סותרות של המשטרה ולאחר מכן גם התברר שהיה מרדף מאוד מסוכן נגד החוק. דבר נוסף הוא שמרות שהכביש צולם, לא ראו את הצילומים, אלא רק לאחר כמה ימים ודרישת בג"צ. זה כל כך חמור, אלו דברים ממש מוזרים וזה מעורר שאלות רבות".

הרב אבינר ביקש לחדד כי זו אינה האשמה כוללת על כל המשטרה. "במשטרה יש אנשים טובים שעושים עבודה טובה. אבל הייתה פה טעות, וכולנו עושים טעויות, וכשעושים טעות צריך לומר שנעשתה פה טעות. אם הם יודו על הטעות זה לא יהרוס את האימון בהם, להפך. ברגע שאדם הודה זה מוסיף הערכה כלפיו. דוד המלך הודה וזה הוסיף הערכה. אי אפשר להסתיר את הצדק כל כך הרבה זמן, אפילו במשרד המשפטים הביעו ביקורת", כך הרב שלמה אבינר.